Saturday, April 24, 2010

suapkan makan sambil kata 'aaaa...'~

kalau nak suapkan orang makan mesti kata, 'nah. nganga!'
kalau nak paksa makan ubat, 'hah. buka mulut!'


dan yang selalu aku perasan.
bila nak suapkan orang lain, mesti mulut sendiri pun ikut nganga juga.
kadang kadang lagi besar dari orang yang kena suap.
kadang kadang keluarkan bunyi. 'aaaa~' katanya.

dah lepas suap.
kadang kadang. orang yang menyuapkan itu kata, 'aum!'
kadang kadang bersama sama soalan susulan, 'sedap tak?'

nanti.
kalau siapa siapa nak buat makan beradab.
nak suap menyuap, kawal kawal bukaan mulut anda, ya.

6 comments:

arfahadnan said...

haha..
takkan le makan beradab ader org buat gitu..

tu biasa nak suh budak kecik makan jer..

huhuhu..

k.e.r.i. said...

ada jugak bunyi kapal terbang weh.

Kikuri-sama said...

Betulaaaa... dulu masa aku kecik, bapak aku yg suapkan.. Mulut dia pon tersenget2....

Tadaimaaaa....
Lama tak lepas sini. Gengki, ka....

puding roti said...

haha. mmg betul la. pandai awk bt kajian

tasekM said...

aku tunggu ko je yg makan beradab tu...

mugiwara said...

arfah - kadang terbiasa...

keri - wahahaha!!! nak dengar juga bunyi macam mana tu!

kikuri - kadang kadang berlagu. lain lain lagunya, kan?

okaeriii...genki-desu...
haah, lama. good to hear from you..

puding - ngehehehe....[angkat angkat sebelah kening sambil muka riak]

tm - entah bilenye tu.....:p