Monday, January 18, 2010

firasat~

banyak benda yang aku nak buat.
banyak ilmu yang mahu aku pelajari.
banyak perkara yang aku nak lihat.
banyak tempat yang aku mahu pergi.
banyak pengalaman yang aku ingin tempuhi.
banyak makhluk yang aku ingin jumpa.

banyak buku yang aku mahu baca.
banyak lagu yang aku mahu dengar.
banyak cerita yang aku mahu tonton.

tapi.
berapa banyak saja masa yang aku ada?
agaknya.
aku sudah terlalu tamak.


nakama.
kawan kawan.
maaf ya.

aku ada firasat yang buruk.
tahun ini entah kita ada banyak masa untuk diluangkan bersama entah tidak.

12 comments:

xiiinam said...

Mugi....







'Banyak' kan istighfar.
Firasat saja tu....

iina said...

Yang penting usaha utk capai semua tuh.. mungkin tidak sepenuhnya.. tapi setidak-tidaknya setiap yang diingin tuh telah pu dibuat sebahagiannya..

sharamli said...

kita ada 24jam

SOHO Mama said...

I setuju dgn Iina..rasanya tengokkan list tu memang payah la kalau nak capai semuanya..tapi boleh cuba dulu :). Sikit2 lama2 jadi bukit..

mugiwara said...

cklah - astaghfirullah~
rasa tak selesa bila ada firasat yang bukan bukan...

astaghfirullah~

iina - ya, sebahagiannya ada yang dah buat. cuma rasa tak cukup.
itu sebabnya saya kata saya tamak.
huhuuu~

sha - setiap orang yang baik atau yang jahat, dengan adil diberi 24jam setiap orang.
haih~ rasa tak cukup.
tamak sungguh aku ni kan?

soho mama - itu list orang tamak...hahahaha~
insyaAllah tak banyak, sikit pun mahu juga buat.
asalkan tak mengalah.

tasekM said...

kayuh pelan2 bro... :)

Mak Su said...

take ur time :)

Rozita said...

ish..jgn percaya sgt pada firasat.

arfahadnan said...

ish..
aper len macam jer kamu nih mugi..
aku pun ader list byk mcm tu..
tapi takde firasat aper2..

mugiwara said...

tm - okeh :)

maksu - baik~

rozita - erm? tak boleh ek?

arfah - kikiki....teruk kan aku ni...

hyde said...

zoro cakap..

kita boleh berusaha mencapai impian itu bersama....

dan andai kapten tidak dapat teruskan....

kami ada untuk meneruskan perjalanan..dakara, sile wasiatkan barang2 (esplly d90)pada kami...

sekian..

mugiwara said...

hahaha!!!

aku boleh lagi ni~

siot je si zoro tu kan?