Wednesday, October 7, 2009

tunggang~

'kau jangan sesekali tunggang kuda putih!'

ada kursus dua hari. kursus team building.
seronok. sebab banyak main main. makan pun sedap sedap.
fasilitator pun agak kelakar, walaupun banyak cakap.

dia suka bercerita.
yalah, nak bagi motivasi, kena banyak bercerita. baru orang boleh faham. err...harap harap begitulah.
dan dia suka bercerita tentang motivasi yang dia pernah dapat dari bapanya.

mula mula, masa kecil bapanya kata, jangan jadi macam aku. aku nak kau jadi macam d.o johor bharu.
jadi, dia rasa bersemangat.
kemudian, masa dapat biasiswa ke australia bapanya kata, di sana kau jangan sesekali tunggang kuda putih!
jadi, kami rasa hairan.

suasana senyap seketika.
sebelum yang lelaki mula ketawa hansap dan yang perempuan terpinga pinga tanya kawan perempuan sebelah~

perhatian: aku naif. aku tak ketawa miang. aku fikir ini memang pantang larang keturunan. serius!

18 comments:

Mak Su said...

kui kui kui

heh!

sharamli said...

kuda putih??

ku xphm..leh x nak ketawa hansap

F A R Y N said...

kuda coklat bley?

arfahadnan said...

truly madly deeply do aku xfaham..



[gelak kecil sajer]

arfahadnan said...
This comment has been removed by the author.
xiiinam said...

Laju kuda putih tu....!!!







Ha..ha..

fhad said...

hahah... aku paham ape itu kuda putih.. hanya lelaki saje otak nye pick up lebih skit.... wakaka

k.e.r.i. said...

kalau jenis rambut pendek macam mana?
hahaha

mugiwara said...

maksu - ni musti maksu suka lagu kuda yg kakpah nyanyi tu~

sha - kau pn mmg naif....kikiki~

faryn - er...diragui. kadang2 kuda putih tu pegi bjemur, tanning kan kulit.
hahaha~

arfah - kau pun dalam golongan perempuan yang terpinga pinga tu.
takpe. tumpang gelak je~

xiiinam - aik? macam ada pengalaman je~
kikiki~

fhad - sebab tu lelaki ketawa hansap!
aku tak. aku naif~
kikiki~

keri - tapi kuda putih kan? musti bapak dia marah gak~
hahaha~

Kejora Yg Malap said...

'kudaku lari gagah berlari'..hehehe..aku paham maksud tersirat kamu..

puding roti said...

tak paham

puding roti said...

ok.tiba2 skrg dh phm

Si Aizuddin said...

aku faham. hahahaha.

apa salahnya kan?

mugiwara said...

kejora - cekap juga kau ye...hihi..

yg len yg masih garu kepala, terpinga pinga, sila tanya dia.

hihihi~

puding - oke. dah tak naif dah.

si aiz - hah! nak cuba menunggang la tu!
menunggang cara berhemah ye....amek lesen dulu...
kikiki...

famia said...

maksudnya?

mugiwara said...

famia - kikikiki~

hyde said...

buat2 x paham - reaksi y same aku berikan bile lelaki2 di opis bercerita pasal bende2 nie didepan aku..

mugiwara said...

hyde - kuikuikui~
dalam hati?