Thursday, October 8, 2009

kahwin~

duduk duduk dengan kawan kawan yang baru kenal masa di kursus.

borak borak pasal bos masing masing.
borak borak pasal kereta dan hutang masing masing.
borak borak pasal orang rumah dan awek yang baru dijumpai masing masing.
borak borak pasal masa depan negara dan keluarga masing masing.

aku.
aku dalam kebanyakan masa cuma diam.
borak orang dewasa. orang tua. mana lah aku tahu nak campur.

ciri ciri naif terserlah, bukan?
sebab itulah bila salah seorang dari mereka tanya, kau dah kahwin ke belum?
aku tak jawab, kahwin sudah. nikah saja belum~

15 comments:

Si Aizuddin said...

Oh kamu tampak mulia wahai rakan.

kurang bercakap. kurang dosa.

arfahadnan said...

takpe...
dengar diorg bercakap pun takpe..
kau dapat pengetahuan..

at least.. something..

..^_^..

sharamli said...

budak xbaligh lagik..
memang la mcm tu...
ha3

k.e.r.i. said...

liar jugak ko yer.

mugiwara said...

si aiz - [blushing] huu..sesungguhnya itu lah yang lebih baik.
[sopan kan aku ni?]

arfah - betul..betul..

sha - kau memang memahami lah~
kikiki...

keri - uit?
apsal pujian kau lain macam jek~
hahaha!!!

puding roti said...

tpe. naif tu comel. mari nak cubit pipi

Kejora Yg Malap said...

xper...kita budak2 jgn masuk campur hal org tua ek..hehe

mugiwara said...

puding - [lari malu malu~]

kejora - ye..ye..tak elok. kan?

Mak Su said...

memang sohih, mugiwara masih naive ;p

itafukada said...

hehe..bagos2..pttnye ko mencelah dgn isu2 yg lbh memberansangkan..biar yg lain teruja..owh..kagum..~

tasikmerah said...

hahaha... dh kawen blom nikah. naif gile tu...

:P

mugiwara said...

maksu - hihihi...maceh~ ;p

itafukada - contohnya, apa beza fascist dan fasik.
terus berdengkur sume orang...
hahaha~

tasik - kikiki....senyap2 dah..
[ceh~ itu dah sembunyi sehabes baik dah tu~]

julie^beth said...

kat ofis aku masing2 citer pasal anak2 diorang.. aku citer pasal anak tekak aku aje ler

mugiwara said...

julie - jangan lupa msukkan sekali bab anak kunci [tem kat janda bek aritu..haha]

hyde said...

aku tau ko naif..
so...
sile berhati2 dengan ayat kamu

sudah kawin, tapi belum nikah...

sile pertimbangkan semula