Wednesday, October 14, 2009

nafsu~

semalam dalam tivi.

lama sangat pula siarkan pasal perhimpunan amnu tu.
aku dan cik kapitalis dah bosan bosan dah. kami [aku lebih lebih lagi] malas nak ambil tahu tentang parti parti ni. tahu sikit sikit sudah. nanti tak dapat jawab periksa ptd pula.

ada satu perkara menarik kami dapat semalam.

mereka bentang tentang konsep. wahdatul fikr, wahdatul qalb, wahdatul amal dan wahdatul hadaf.

kata cik kapitalis, perlu kah sampai guna bahasa arab segala.

kata aku, dia kurang satu. patut ada wahdatul nafsu.

13 comments:

puding roti said...

dl bahasa arab kita fail tp hepi sbb bajet kool. miahaha

Mak Su said...

maksu tahu Dato' Wah Idris saja

Paan said...

YA BETUL! Wahdatul nafsu plak xde ye...hahahaha!

razor said...

wahid satay tau le...

kak wos said...

wah!wah!wah!!
bknper.. bila guna bahasa arab nih.. tak banyak sket mencerminkan ketulusan la..
agaknyer laa...

mugiwara said...

puding - setakat ana ente tu pas lagi lah. kikiki...

maksu - bukan dato' wahdatul idris ek?

paan - kalau tak, kau pun sama nk join kan?
hahha

razor - wahid satay tamau join~

kak wos - owh~ ustad akhil tu tulus le gamaknye~

xiiinam said...

Tiba-tiba teringat M Rajoli...
Kala melakonkan babak miang...sangat miang.
Kala memainkan watak warak, warak amat.

Teringat wataknya melakonkan watak Tok Guru Sesat yang miang, berkhalwat di 'Jabal ul-Syahwat'

sharamli said...

xleh tahan nafsu la tu...

addyaholix said...

dulu sekolah arab. bab mengaji tak payah cakap. hafaz quran dah dua pertiga. tapi sekarang habis lupa. tak guna jugak aku riak tahu bahasa arab kan? hehehh!

mugiwara said...

xiiinam - dh lama tak dgr crite dia....

sha - nafsu lah yang aku lemah wei~
kikiki...

addy - kalau tak amal memang macam tu...
aku pun sama, kalau dah lama tak ulangkaji, lupa.
[keluh]

Rozita said...

no no no to umno
lebih baik minum eno

Si Aizuddin said...

Pun boleh juga. Kau masuk tivi lah berkata tentang wahdatul nafsu.

mugiwara said...

rozita - ya. baik minum eno. kalau tak nak hangin...
hihihi

si aiz - aku pemalu~
kikiki~