Thursday, October 29, 2009

liar~

rumah arman yang ada korner lot dan macam padang tu, rumputnya dah meninggi.
tinggi paras lutut kami. memang sesuai sangat lah untuk bawa arnab arnab aku makan rumput.

yang putih itu boboi.
yang hitam itu gegirl.

boboi dan gegirl nampak seronok main kejar kejar di padang rumput korner lot rumah arman. kadang kadang bila boboi kejar gegirl dan dapat tangkap, dia panjat badan gegirl sambil jungkit jungkit kesukaan.
dan giliran aku pula kejar mereka sampai mereka berlari macam tak cukup tanah.

tapi.
tak boleh bawa mereka keluar selalu. sebab abah dan emak marah. mereka kata nanti boboi dan gegirl jadi liar.

aku tak fikir begitu.
kasihan boboi dan gegirl.
aku faham perasaan mereka. sama seperti perasaan aku tak dapat main sep sep tiang bawah flat blok dua.

14 comments:

Kejora Di Ufuk Timur said...

hohohoho...jaga la boboi n gegirl bebaik supaya mereka tidak lari dari rumah..

Si Aizuddin said...

Jom lah. Aku pun ada pet gak. Boleh la diorg berkawan. Ular sawa nama Jendul

nottingham said...

sep sep tiang? hmmm, macam pernah main je masa sekolah dulu. memang best!

kak wos said...

bila org tua pesan, jgn lawan.
musti ada sebabnyer tuh..
errr.. gegirl ngan boboy tu muhrim ker tak?

Tijah said...

masa sep sep tiang tu...kena angkat kain tinggi2 sket dulu tu.

mugiwara said...

kejora - jaga tu maksudnya kurung ke?

si aiz - sila jauhkan jendul dari boboi dan gegirl!!!!

notti - mesti pernah pnye....tp budak2 skrg tatau a reti main ke tak....

kakwos - btol ke, sume yg org tua ckp tu btol?
mereka telah diijab kabulkan secara tidak rasmi...kikiki...

tijah - pakai suar la...bakpe men2 kat luar pakai kain~

puding roti said...

ehh..dia bela lebit..comeinya...

nak pinjam buleh dak?

mugiwara said...

puding - pastikan bagi dia makan lima kali sehari dengan kangkung terpilih. ya?

Fyza d.Hana said...

mana boboi n gegirl skrg? hahhaha..

xiiinam said...

manjanya nama ..he..he..

sharamli said...

jangan kasi b0b0i ngn gegirl sumbang mahram suda

mugiwara said...

fyza - diamlah!

xiiinam - tak terpikir pula nak bagi nama ganas ganas...
hihi~

sha - tak. diorang cuma sumbang bukan mahram je~

Kikuri-sama said...

"kadang kadang bila boboi kejar gegirl dan dapat tangkap, dia panjat badan gegirl sambil jungkit jungkit kesukaan."

Lain macam je... Kau tak rasake dorang ni mengawan? Taklama lagi, aku rasa kau dapat cucula ni...

mugiwara said...

aritu dah beranak nam ekor. satu je itam. len2 putih. yg itam tu pasal bersosial ngan mamat sebelah umah gamaknye~

kikiki~