Tuesday, October 27, 2009

ghairah~

ghairah aku untuk kerja tidak membuak buak. tidak seperti berapinya ghairah aku ketika belajar dulu.

sehingga kadang kadang aku rasa aku tiada matlamat hidup.

mungkin.
aku kena tukar persekitaran kerja.
atau mungkin.
aku kena jadi puak haluan kiri dalam politik ofis yang makin membarah ini.


masih lagi berkira kira untuk bertukar kerja. bukan sebab tidak bersyukur. tetapi lebih kepada untuk kepuasan diri.

ya.
kadang kadang kita tidak tahu apa yang kita minta [sebenarnya bukan terbaik untuk kita].

16 comments:

wos said...

akak pon dah tak ghairah utk bekerja..
tp akak tak mungkin berenti dr tmpt akak mencari rejeki nih kerana benefit yg ada amat berbaloi-baloi..
jadik,
setiap pagi.. akak heret jugak bdn akak yg berat nih utk teros bekerja demi sesuap nasik.. err.. dan beberapa suap spegeti jugak..

julietchun said...

masa belajar dulu awek ramai,hehehehe tu yg ghairah nak ke kelas.

sharamli said...

jgn ghairah2 sgt weh....

kotaklimasegi said...

aku suka ayat last kau..
dan aku bersetuju dengan itu..

Mak Su said...

lakukan perubahan

ckLah @xiiinam said...

Kau kerja apa Mugi?



Itu cita-cita kau ke bukan?



.....banyak tanya lah ckLah ni!

Aizuddin Jaafar said...

Lu cari tempat kerja yang banyak gadislah. Baru menarik, seperti menjadi pilot yang dikelilingi pramugari-gari

mugiwara said...

kakwos - kebanyakan orang orang berumur kat sini pun macam tu. tapi kalau saya lama lama kat sini, saya rasa tak berkembang pula.

juliet - kekeke...tapi awek tu sume orang len pnye..

sha - tak. sket2 je...

arfah - sebab tu bila nak minta atau doa macam macam pun aku rasa malu. walaupun itu disukaiNya.

maksu - nak mula berubah tu yang selalu tak yakin.

xiiinam - hihi...memang itu salah satu daripada cita cita. tapi masa bercita cita, semua bayangan yang baik baik saja...

si aiz - nanti tak terbuat pula kerja. kikiki...

puding roti said...

kita pun kdg2 rs mcm tu. buktinya kita ghairah pd hari jumaat. sbb besoknya cuti

Rozita said...

ada kalanya akak pun terfikir mcm tu juga
bercadang utk menukar persekitaran pekerjaan..
tp bukan mudah utk akak...

mugi..ko masih muda..masih byk masa utk mencari yg terbaik

politik di ofis, di mana2 pun ada..
spt barah juga..ada yg stage 1 & ada yang sudah ke stage 4... :)

Paan Ovrtd said...

Ayat last tu mmg mengancam. Two thumbs up.

Unknown said...

bab kerja ini memang begitulah. cepat merasa bosan terutamanya untuk mencari kesesuaian rakan sekerja, persekitaran opis, benefit syarikat dan sebagainya.

kadangkala kita terpaksa telan juga walaupun kerja itu kita tak minat kerana kehendak hidup>>wang.

k.e.r.i. said...

nanti dah kahwin ghairah tak?

mugiwara said...

puding - untung ye...dapat cuti sabtu...ahad cuti tak?

rozita - maceh~
ni ntah dah peringkat keberapa tah barah ni...

paan - kena beringat. aku bukan boleh ramal masa depan. [lagipun tak boleh tilik nasib]

visitor - agaknya. memang betul aku gilakan wang dari maruah~

keri - hahaha~
itu simpan dalam kain sinri la wei~

hyde said...

aku sokong! jom anta resume! banyak lagi puak2 y kite kene kalahkan nie kapt!

mugiwara said...

hyde - hahaha.....mmg byk nih!