Monday, October 26, 2009

bisik : ubah~

jiwa : kenapa sekarang kau sudah berubah?

hati : aku?
hati : berubah? di mana yang berubah?

jiwa : aku tengok. kau sudah tak macam dulu.

hati : dulu.
hati : kalau bandingkan dulu dan sekarang memang semua tak akan sama. pernah kau lihat bayi yang tak berubah menjadi dewasa?
pernah kau lihat siang tak berubah menjadi malam?

jiwa : [bermasam muka]

hati : hidup perlukan perubahan. kau akan tahu hikmah perubahan itu satu hari nanti. kita perlu bersyukur.

jiwa : tapi~
jiwa : tapi....tolonglah....
jiwa : jangan berubah yang bukan bukan ya?

hati : [senyum]

jiwa : janji?

hati : [senyum]
hati : [diam]

13 comments:

puding roti said...

berubah ke arah kebaikan tak pe. ada buat noti ke? biasa nih! biasa nih! haip! haip!

sharamli said...

hati k0 tetap kat ku kn?

hua3..

julietchun said...

jiwa dan hati sedang bergelora? :D

nottingham said...

jiwang betul si mugiwara ni. kau sedang bercinta ler tu!

Umie said...

jiwa ngan hati tu sapa??? sepupu ko erk...hehehe

Mak Su said...

berubah yg elok2 saja :)

sya said...
This comment has been removed by the author.
sya said...

sedang lagi ingin berchenta la tu..(mate kelip2)

xiiinam said...

Semoga jiwa dapat menenangkan hati....
Semoga hati dapat mendamaikan jiwa....

addyaholix said...

aku manusia. dan aku mahu berubah. aku juga harap hati aku berubah.

mugiwara said...

puding - hihi...noti sket2 je...

sha - err...jap. bg aku masa tuk bfikir dulu ek..

hihi

juliet - bukan la....[blushing]

notti - ish! tak la~

umie - ntah. jumpe kt simpang jalan...kikiki..

maksu - oke. maceh~

sya - bukan la we~

xiiinam - insyaallah..maceh~

addy - tapi mereka kata,ikut hati mati...

addyaholix said...

jadi tiada pilihan? ikut hati mati, ikut rasa binasa. aku pilih mati. titik.

mugiwara said...

addy - entah. sama ada kita tidak diberi pilihan atau kita takut mahu buat pilihan. aku pula. tak berani buat pilihan.