Friday, September 11, 2009

tabiat~

dulu.
masa kecil kecil. masa baru mahu belajar puasa, kawan kawan selalu takutkan. kata mereka puasa batal kalau buat itu, kalau buat ini.

ya.
tabiat aku dulu memang suka gigit kuku. serius bukan korek telinga atau pun hidung. serius. kadang kadang tak sedar gigi dah ratah ratah kuku. kalau bukan kuku, dah berbekas hujung pensel kena gigit. bila tak puasa, hujung penyedut minuman tu memang hancur kena gigit. macam buat senaman gigi saja.
memang.
memang buruk lagi huduh rupanya buat macam tu. tapi, kata pun dah tabiat yang sukar dikikis.

sekarang.
aku sudah boleh kawal diri. tak lagi gigit gigit kuku. tapi...
tapi kan.
kalau tabiat calit calit jari kat lidah sebab nak basahkan jari supaya boleh selak selak document bertimbun atas meja satu per satu dengan mudah, boleh membatalkan puasa tak?

bukan.
ini bukan aku. sungguh!
ini ialah penolong enchek bos [kita namakan saja enchek pengawas]. dia memang selalu buat macam tu bila selak selak tender document. serius~



tapi enchek pengawas tu hindu.
[tahan gelak]

17 comments:

Kejora Yg Malap said...

adeehh..enchek pengawas xde kena mengena dgn puasa..

arfahadnan said...

sabar jer lah aku..
kau nih..

aku rasa kalau org berpuasa yg melakukan itu .. makruh rasanyer..


yer ker?
sila betulkan aku..

nasib baik aku takde tabiat pelik2..

julie^beth said...

kalo ko masih gigit kuku sampai skrang, dah abes kuku ko rasanya

xiiinam said...

Nak tengok kuku!



He..he..

julietchun said...

kalo encik pengawas tu makan sirih abislah dokumen tu ada tanda merah,hehehehe.

puding roti said...

mujur dh ilang tabiat gigit kuku. tak baik utk kesihatan tau..nnti kan tergigit kuman sama pastu kan kuman tu jadi cacing lam perot pastu kan cacing beranak dlm perot pastu kan perot jadi uncit..eii..seram

tasikmerah said...

nk kena balun dak mugi nih....


.

Rozita said...

hhahahah kalu dah hindu tu, jilat smpi ke siku pun tarrapapa..

mugiwara said...

kejora - dengar kata hari tu, dia ad puasa sebelum thaipusam~

arfah - sama macam rasa makanan di hujung lidah?
aku pun tatau. sebab tu nak tanya.

julie - patah tumbuh hilang berganti~
hikhikhik~

xiiinam - tak bole~
haha~

juliet - siap ada cop jari kat setiap muka surat la nanti...hihihi~

puding - perut jadi uncit? eeuuww~
tamau!tamau!

tasik - nape? nape? apa yang saya dah buat?
[mata kebil kebil naif]

rozita - jilat banyak kali pun tak dosa ek?
hahha!!!

Si Aizuddin said...

buruk no tabiat2 yg disebutkan. susah nak buat jenayah. sbb senang kantoi ngn csi

Paan said...

Terawih mana malam ni? Tak payah terawih la...kita kasi gegar meriam.

Paan said...
This comment has been removed by the author.
Kikuri-sama said...

Saspen jerkk! Alahaii... Ok gak, sebab bole buat aku gelak...

mugiwara said...

si aiz - err...kalau pakai sarung tangan selamat tak?

paan - baik aku layan anime~
haha~

kikuri - kikiki~

hans said...

hahahahha
dia puasa takder guna lah macha

Umie said...

hampehs dot com, iye2 aje aku baca sekali ending rupanya kap ya lam alif nga ye... ehh, my niece also got same habit... sampai luka2 jari dia tu..suka sgt gigit kuku & jugak jari..isk3x...

mugiwara said...

hans - hahaha~

umie - luka2?! menakutkan~ itu dah tahap wajib berenti tu. kena hantar pemulihan tak? hikhikhik~