Tuesday, September 15, 2009

ro*ak~

dulu.
pernah aku terbaca tentang me*in taip ro*ak dalam majalah ma*tika.
apa yang dapat aku *impulkan adalah ianya menggambarkan hidup yang tak lengkap jika ada *alah *atu dalam eko*i*tem kehidupan itu lumpuh atau tidak berfung*i.

*ama lah juga jika me*in taip ro*ak. walaupun cuma *atu huruf *aja yang tak lengkap, *eluruh makna terganggu.

jika kita prihatin dengan *audara kita yang kurang berna*ib baik, yang kurang upaya, kita patut bantu ringankan ma*alah mereka. *ekurang kurangnya faham dengan *itua*i mereka. bukan mengeji, mengutuk, menghina.

cuba gambarkan dalam ma*yarakat pula. jika ada di *e*atu tempat yang 'bu*uk' lagi 'membu*ukkan', *eluruh ma*yarakat akan terpalit dengan ma*alah yang *ama dan *itua*i akan bertambah buruk jika tiada orang ambil tahu.

zakat *ebenarnya boleh membantu *eluruh ma*yarakat *ejagat untuk memba*mi keadaan ini dari berlarutan.


perhatian: atiqah, aku faham huruf 's' pada kibod kau keras. jadi aku maafkan setiap kali kau tertinggal 's' bila nak kata 'manis' waktu kita ym tempoh hari. [blushing~]

12 comments:

puding roti said...

ok. in*ap.

mememe

julie^beth said...

baiklah encik mugi.. *aya jugak turut in*af

julietchun said...

tazkirah di rembang ramadan oleh ustad mu*i,kekekek.

Kejora Yg Malap said...

err....entri xde 's'?

Si Aizuddin said...

terima ka*ih incik mugi kerna menumbangkan na*ihat yang cukup bagu* untuk kita *emua.

k.e.r.i. said...

ada jugak biru-biru kat bawah sekali.
hahaha.

mugiwara said...

puding - mengin*apkan bukan?

julie - marilah *ama *ama in*af~

juliet - ustad mu*i tu ialah ustad musi kan? kan? [kebil kebil]

kejora - entri 's' ilang. kikiki~

*i aiz - *ama *ama. *elepa* ni jangan buat tak *enonoh ye...

keri - sshh~ tu seb bek aku dah buang 'air' depan dia. kikiki~

sharamli said...

m0ney sama dgn mani x?
i mean mani*..keyb0d i p0n r0*ak

Kikuri-sama said...

Wow! Mataku terbuka lua* bila baca po*t ni. Congrat*! In*ap gak ni....

addyaholix said...

tahap membaca aku dah jadi terhegeh-hegeh gila ni. lain kali jangan buat macam ni lagi. haha!

mugiwara said...

*ha - *ama kot~ kikiki...ro*ak ke *aja ro*ak kan ni~

kikuri - :D jgn part len aja yg terbuka luas~ hihihi~

addy - macam belajar mengeja. kan? haha.

sharamli said...

*elamat ari raya *ayang!!!
muahaha..

tu ku *aja r0*akkan