Monday, September 7, 2009

harap~

kata addy pada aku,
hari baru selalunya akan memberikan harapan yang baru.
moga kau akan jumpa apa yang kau cari

katanya bila aku keluh pada diri.
dan berkata;
kasih yang sudah padam,
sayang yang telah hilang,
rindu yang kini jemu,
cinta yang lama mati,
aku harap aku dapat mereka kembali~
insyaALLAH~

[seolah olah aku pernah rasai sebelum ini]

aku belum putus harap pada Tuhan. sekurang kurangnya aku masih yakin Tuhan tidak akan membebani aku dengan apa yang aku tidak mampu.
[itu yang selalu aku ingatkan pada diri]

perhatian: kenapa hari ini aku emosi? period? [salah satu kajian kes apabila cuti tidak seragam di seluruh mesia~]

20 comments:

xiiinam said...

Kita mungkin selalu berkecindan dan berlelucon untuk menghiburkan orang lain.....


tapi...


sesekali kita perlu juga bermelankolik..

Tijah said...

kau perlukan teman utk berbuka puasa barang kali. hheheh

sharamli said...

peri0d xabeh2....

Si Aizuddin said...

[ok ok, betenang mugi. bertenang]

biar masa saja yg tentukan. ada rezki dptlah mereka semua kembali. Chaiyok mugi!

k.e.r.i. said...

kerja ke arini bro?
sabar. gua pun kerja walaupun gua kerja di selangor.

mugiwara said...

xiiinam - erm...bila bermelankolik kadang kadang boleh memujuk jiwa juga kan?

tijah - heheh...selalu je ada family temankan~

sha - camana nak bg abeh ek?

si aiz - [tarik nafas~]
[hembusss~]
[tarik nafaass~]
[hembusssss~]
oke.
maceh bro!

keri - keje a arini [baca:semalam]
nape datang keje lak? cuti bukan senang dpt woo~

Kikuri-sama said...

Aku baru nak tanya, kau period ke? Nasib baik dah jawab dulu... Hai emo betul kau kali ni? Jiwang karatt!

puding roti said...

ala cian mugi-mugi..meh nak pok pok meh

~hidup tak selalunya indah. dan yang indah itu selalunya dalam kenangan

bertabah mugi mugi!!

F A R Y N said...

aku pun keje jugak ok smlm...
hahaahaa

Mak Su said...

emosi? agaknya merindui nak mandi sungai kot? pegilah....

mugiwara said...

kikuri - hahaha~ jiwa berkarat pulak kali ni...nk buat camana?

puding - dalam kenangan saja? [nada kecewa]

baiklah. tabah!

faryn - tapi aku masih tak pusa hati~
hahaha~

maksu - bukan sungai saja. laut, kolam air panas, air terjun bla..bla...bla...
huu~

arfahadnan said...

sesekali mmg perasaan akan emo terlebih..

layan sajer..
bukan selalu..

Kejora Yg Malap said...

cuti sgt best..hahaha

julietchun said...

alangkah bagus kalo kita buleh tukar opis sesuka hati tem cuti,huhuhu.

tasikmerah said...

hr tu aku tgk kat 3r lelaki pun ada pms tau. tapi dipanggil ims ke hape ntah...

aku syak ko tgh ims kot nih.... hiks.

mugiwara said...

arfah - ada orang kata, ikut hati nanti mati. ikut perasaan jadi apa?
huuu~

kejora - ces!

juliet - ye. tapi takde sape sudi. sedey kan?

tasik - biar btol kak!
menakutkan~

addyaholix said...

addy itu aku kah? haha!
terima kasih mugi.

kau boleh putus harap pada yang bernyawa. tapi jangan sesekali kau putus berharap pada yang Esa. langsung jangan. dan aku yakin kau takkan.

aku macam setuju dengan kak tasik. aku syak kau ims kot. haha!

chill mugi~

mugiwara said...

addy - ya, itu kau.

nanti aku cek kat wiki apa tu ims.
nak tahu juga macam mana nak kira kitarannya.

haha~

hyde said...

ingat pepatah genies y aku buat ni..

'hati dan perasaan, memang merumitkan'..

mugi!! marilah ke jalan y diredhai!!

mugiwara said...

huhu~
terharu~