Friday, August 28, 2009

gatal~

kalau sudah garu garu tu maknanya sedang kegatalan lah.

kena gigit semut memang gatal.
kena gigit nyamuk tak usah cerita dia punya gatal.

kepala yang berketombe tak pernah disyampu akan gatal gatal.
kalau membela kutu pun kepala boleh diserang gatal gatal.

main main dekat semak dengan anak anak jiran, balik rumah badan gatal gatal.
kena miang keladi atau rebung susah nak hilang gatalnya.

siapa yang ada alergi, salah makan sikit boleh dapat gatal.
siapa yang tak ada alergi, buat buat ada alergi itu namanya menggatal. [tiada kena mengena dengan menggatal di sabah nun]

bila tangan tak reti duduk diam asyik nak usik itu ini, orang kata tangan gatal.
bila lelaki dah tua tak sedar diri mengurat anak dara, memang sah orang tua gatal!
aku pun kaber kaber juga bila nak ngurat anak orang. bukan terang terang dengan lagak kalah orang muda~
[walaupun aku memang masih muda bergetah. ini serius!]

15 comments:

xiiinam said...

Makan dalam maksudnya ni...
Nak nak ayat-ayat terakhir tu....
Apa-apaan ya mas?

he..he...he...

julietchun said...

macam pokok getah pulak ko ni, muda dan bergetah, bolehlah ditoreh utk dapatkan susunya,hahahahhaha.

errr, susu getah kalau kena kat badan rasa gatal2 tak?

puding roti said...

uish. kena bersopan nih (terpaksa lah ddk bersimpuh)

Si Aizuddin said...

kau makan buah gomu gomu ke?

mugiwara said...

xiiinam - ada la maksud tersirat tu...
hihi~

juliet - getah tak gatal2 kot...try le dulu skali...
ngehngehngeh...

puding - ye..kena leklok sket..
rombongn dtg tgk malu nnt...

si ai - haah. tp tak sedap pun.

sharamli said...

muda bergetah?

tiba2 ku rasa nak muntah..tp takut batal p0sa lak satgi...

Paan said...

Sharamli : Muntah kalo x sengaja, x batal posa.

F A R Y N said...

ko mmg gatal...
kah kah kah

Rozita said...

huh..ko pun kategori muda gatal ke?

mugiwara said...

sha - tak batal nye....pegi la..pegi muntah [muka kecewa]

paan - tak sangaja takpe...ko pn nk mntah? pegi la...[muka kecewa giler]

faryn - aku tak garuk2 pun~

rozita - sy sopan sket...tak gatal2..
hihii~

sharamli said...

nak kecewa2 pahal?

nak kena sekeh?

fadzilah said...

berapa byk gatal dlm entry tu..
tak terbilang..
jgn gatal lebih2 ye

mugiwara said...

sha - [kecewa]

fadzilah - oke. gatal sikit sikit saja~
:p

[S]itie [B]Um [B]Um said...

org tua gatal tu kite kena jaga2

mugiwara said...

[S]itie - betul tu! sila berhati2~