Tuesday, July 21, 2009

minda kompleks~

setakat ni sudah tiga orang perempuan (ala~ baru tiga orang)

setakat ni baru tiga orang perempuan yang sebut ayat ni pada aku. lebih kurang begini lah bunyinya.

'kita selalu harap lelaki tu faham dengan kita tapi lelaki ni macam tak faham saja. atau pun mereka ni sebenarnya spesis yang suka buat buat tak faham saja?'
[ada penambahan dan pengurangan perbendaharaan kata di situ]


kata aku kepada salah seorang daripada mereka. lebih kurang begini bunyinya.

'agaknya semua orang perempuan akan fikir begini terhadap lelaki ya? yang aku tahu. great minds think alike. i never know that women mind also thinks alike.'
[that statement does not prove women have a great mind. no offense.]

kata aku lagi yang lebih kurang begini bunyinya.

'mula mula aku fikir perempuan ni dijadikan dengan cukup kompleks. rupa rupanya, perempuan cuma meng-kompleks-kan keadaan saja. patutlah kaum perempuan suka pada kompleks membeli belah.'
[agak kasar bunyinya kan?]

lalu kami mengakhiri perbualan dengan mengucapkan selamat.
'selamat pulang. manusia kompleks~'
'bye. manusia tak kompleks~'


perhatian: kerja tuhan siapa tahu.

21 comments:

Monkey D Luffy said...

haha

memang2

mereka kompleks beli belah

Si Aizuddin said...

mereka juga suka nestle cornflex

@tune® said...

ALlah jadikan manusia itu berpasangan...
dan mereka adalah unik dan mulia disisi Allah...

ada kaitan kn?

k.e.r.i. said...

lelaki lagi kompleks.
thats the truth.

Kejora Yg Malap said...

ahaks..
kompleks membeli belah kaya sbb pompuan jugak, kan?
hehehe..

mugiwara said...

luffy - haha...
kau sengaja tinggalkan 'suka' tu ya?

si - ah~
aku baru tau yg ini~

@tune - ada...
ada kaitan.
dengan yg bawah sekali.

keri - kau juga kompleks?

kejora - haha...lepas baca komen kau, baru perasan. pompuan ni kaya juga ya?

aku nak cari perempuan kaya lah!
[mata bertukar menjadi rm]

julie^beth said...

aku kompleks membeli belah kasut.. tapi dah puasa kasut sejat 2 bulan lepas..

arfahadnan said...

kompleks?
yer ker?
sama jer..

julie^beth..aku suka kasut jugak..

Rozita said...

ye akak mengaku
akak mmg suka kompleks membeli belah..
tp pikiran akak tidak kompleks okeh
:P

tasikmerah said...

lelaki kompleks juga hape.

:)

julietchun said...

aku hanya suka pada kompleks membeli belah jika ada jualan murah saja, sila percaya.

sharamli said...

mula2 aku fikir lelaki ini dijadikan
se0rang yg eg0..rupa2nya mereka hanya meng-eg0-kan diri..

mugiwara said...

julie - dah mula puasa?
hari tu nyaris2 ter'batal' kan?

haha...

arfah - sama ke? tang mana?

rozita - cayalah. simple2 je la kan?
mudah je~

tasik - ye ke? erm...rumit juga kes ni ya?

juliet - memang le....bukan ke menjadi kewajipan seorang wanita untuk membeli belah tatkala ada jualan murah~

sha - aku suka kau!

er...maksud aku...komen kau~

hyde said...

aku ada 1 contoh pengalaman..

ade 3 org dak pompuan dan 1 dak laki..gi pc fair kat klcc..dak2 pompuan tu beli thumbdrive jer.. tapi dak laki tu hard dis,thumbdrve,dll..pastu siap konpius lak nak bli y mane satu...dok tny y mane cuntek la ape la..

lgi satu contoh y tepat..saya ade kawan bernama azrol...dan kawan si azrol tuh namenyer khairul izwan..sile pakai purdah(bagi wanita) jika keluar makan dengan die..xcaya tanya akak sec rehsia bandar baru ampang!!!!!!!!!

addyaholix said...

ah perempuan!

itu dialog drama yang aku saja-saja reka. haha!

Kikuri-sama said...

Tapi aku tidak complex...Aku simple mimple

1. Tak suka gosok baju - pakai aje tanpa byk songel

2. Aku tak suka pakai heels - buat ape nak sakitkan tulang belakang

3. Aku tak suka berkias - sembur aje!

Indrasakty said...

Perempuan, mereka mahu lelaki memahami mereka seperti mana mereka mahu difahami. Jika lelaki tersebut tidak memahami mereka seperti mana mereka mahu, maka mereka akan tuduh lelaki itu tidak tahu memahami mereka sedangkan mereka tidak cuba faham yang lelaki itu telah memahami mereka sekadar mana lelaki itu sanggup faham. Ya, memang mereka suka mengomplekskan keadaan.

Tetapi lelaki, jika perempuannya tidak mahu memahaminya, dia tidak akan bersusah berfikir seperti di atas, kerana dia boleh cari perempuan lain. Lihat, betapa simplenya lelaki.

paiseh said...

kompleks juga gua nak paham entry ni..

mugiwara said...

hyde - incik, gile kompleks lelaki2 yg ko jmpe tu!

addy - ish perempuan ni~

ini pun dialog saja reka reka~

kikuri - baju yg tak perlu gosok, mmg takkan di gosok.

pakai flipflop lagi selesa kan?

tp kadang2 kena berlapik gak...

indra - haha. lelaki mmg banyak pilihan~
buat apa sesakkan otak. fikir secara mudah je la...kan?

paiseh - lu saja je nk kompleks-kan keadaan ni...
haha.

SOHO Mama said...

Lelaki perempuan, dua2 pun ada kompleks nya. Tapi lain sikit lahh. Men are from Mars, Women are from Venus (buku)..

mugiwara said...

soho mama - munken. tp msg2 tak mahu paham.
tu yg susah tu~
haha~