Saturday, July 25, 2009

main air~

"siapa dalam tu? lamanya,"

tu suara puan siti tu. aku cam benar.
aku tak berani keluar. ingatkan nak tunggu mereka selesai dulu, kemudian baru keluar. tapi terdengar pula gelak ketawa perempuan lain.
ah! sudah~
angkatan kedua dah masuk!

tak lama lepas tu. ada perempuan bersuara. itu ketua angkatan kedua yang bersuara. aku yakin.
"siapa dalam ni? dari tadi tak keluar keluar."

aku.
aku buat tak tahu. diam diam dalam tu sambil main main air. jirus sana. jirus sini. tanpa bersuara. selalunya ada orang jirus jirus sambil nyanyi nyanyi. kan?
lagu air pasang malam lah yang selalunya. ada lagu lain?
aku diam diam saja.

kemudian perempuan lain sambut,
"entah. agaknya lelaki. tak? cuba ketuk."

ketua angkatan kedua tak ketuk tapi bersuara.
"siapa yang kat dalam ni? cepat cakap. kalau tak kami pecahkan pintu"

ceh! ingat aku cuak? pintu ni harta awam. mana boleh suka hati nak pecah pecahkan.
aku diam. kali ni besarkan air. buat air pancut.
lagipun mana boleh bercakap dalam tandas~

ketua angkatan kedua macam tak puas hati. tak ada respon.
"oke. kalau kau perempuan ketuk sekali. kalau lelaki ketuk dua kali"

aku.
aku tahan gelak. kemudian ketuk dua kali.

dan.
mereka mula jerit jerit. cari tuala nak tutup kepala.


ceh! tandas lelaki tu sepatutnya dibaiki. atau jangan pilih tempat ni untuk berkhemah lepas ni~
dan. aku kena cari orang bawahan yang boleh diharap untuk cover line lepas ni. baru sekejap aku masuk tu~



perhatian : aku dah minta maaf pada puan siti, pegawai pengiring kami. habis reputasi aku. gagal shortlisted untuk jadi menantu beliau lah nampak gayanya~

18 comments:

Kikuri-sama said...

Buat saspen je! Bukanke lbh sng kalu kau nyaut je... Mesti ko bole buat projek ngan lebih amaannn...

Nas said...

kahkahkah~kapten giler~kalau aku,maybe aku menggeletar dh satu badan..tp wat2 batuk la..nunjukkan jantina aku~

weh..bukan baru blk steamboat ke?leh lak entry men air yg kua..haha!

mugiwara said...

kikuri - takmau...dorg ramai...kena blasah ngan gayong nnt~
hahaha...

nas - wat2 batuk...sbnrnye sngja nk sembunyi smpi takde org masuk, line clear baru kuar...
tp kantoi gak!
hahaha...

td sblm g stimbut wt schedule...hihihi~

sharamli said...

berak taik keras ke ap?

mugiwara said...

sha - buang air kecik je...malu la~
hihihi~

sharamli said...

elele...kecik mana?

mugiwara said...

siot!


kau saja buat muka aku merah merah ye~

haha~

sharamli said...

tu la..sp s0h men air..kan dah kecut........

k2..ku larik lu sbl0m kena hambat...

salam wak...
:)

F A R Y N said...

ceit...malu la sgt...hahaaha

DIK AN said...

Xde she-male ke? Haha!

SOHO Mama said...

Kahkahkah..mula2 "angkatan pertama & kedua" yg konon-konon berani..last2 they all gak yg suspen :P

hyde said...

wallauwehh..

aku membayangkan..kalau la aku y dalam tuh..pastu angkatan2 tu ade sore2 >> 'nandeyo minna' atau 'aigo hyung' ataupun 'tailo, lei mo kau choo aaa'..

aku akan terus berhentikan segala projek y aku tengah wat tu n betul2 kan rambut dan ape2 y patut..then kua dengan penuh ayu sambil

1. 'ups, sori' -jika mereka biase2 jer

2. 'tergamam dan terpaku sambil telan air liur'- SUBHANALLAH..menghargai makhluk ciptaan ALLAH

k.e.r.i. said...

ketuk 3 kali khunsa kah?
hahaha

@tune® said...

cube lagi untuk calon mak mertua yag lain

julie^beth said...

mugi, time ni kite kemping kat ne ek? angkatan kedua tu aku rs mcm tau je sape

arfahadnan said...

hahaha...
hanya mampu gelak..

Rozita said...

huh~ ni kisah tandas unisex la nih :P

mugiwara said...

sha - woit! lari mana tu?

faryn - serius. aku pemalu~

dik an - kalau kau pesan suh tgkkn, aku boleh tgkkn...
hahaha..

soho mama - hahaha...dorg mndi lama sgt...terpaksa tggu lama gak...
sape suh ketuk kan?

hyde - incik, kau ni kaki skodeng keh?

keri - barangkali. seb bek aku tak terlajak ketuk. kan?
haha...

@tune - begitu lah nampaknya...huhu~

julie - ntah. aku tak ingt dh.

arfah - tolong kesian juga~
huhu~

rozita - bukan lah kak...tp sbb tandas lelaki rosak, sy dgn konfiden je masuk tnds tu...ada suh budak2 tolg jaga. tp tak boleh harap.
huh!