Monday, July 27, 2009

hero~

semalam. ahad.

pagi baru aku balik rumah sebab sabtu malam tu pergi makan steamboat sampai kekenyangan. kemudian sambung dengan aktiviti lagha, sendirian, sehingga jam tiga pagi.
sungguh kupu kupu malam. kan?

sampai rumah terus berebut akhbar minggu dari cik artis. aku tengok dia belek akhbar utama.
pelik ni!
aku tanya, 'dah baca yang ini?' sambil tunjuk sisipan hiburan.
katanya, 'dah~'
huh! patut lah belek akhbar utama.

sementara nak tunggu dia habis belek akhbar utama yang dia tak berapa nak baca sangat tu, aku belek belek sisipan hiburan.
owh. ada mamat bionik. dan terkejut aku tengok tarikh lahir.
spotan aku kata,"eh, muka pakcik dia ni!"

cik artis pandang aku lalu berkata,"mana ada! baru...[mengira dengan jari] ha! baru 23 tahun~"
amboi~ pantas betul mengira kali ni. dengan tepat pula tu. jarang jarang berlaku kes begini terhadap dia.

aku jawab, "yalah...umur baru 23 tahun tapi muka macam pakcik pakcik."
cik artis tarik muka. entah apa yang tak puas hati.

petang tu cik kapitalis pula belek sisipan tu.
"eh? nampak macam muka orang tua si bionik ni."

cik artis marah, "mana ada tua. dia baru 23 tahun lah,"
cik kapitalis sahut,"amboi...marah benar. tak boleh orang kutuk hero dia,"
aku saja tiup api,"hah! tengok, tak percaya. bukan seorang saja yang cakap dia muka pakcik tahu!"

15 comments:

sharamli said...

sp pakcik tu?

ku bi0nik p0n xpenah tgk...

kal0 stakat kamal tu xheran sgt k0t...

paiseh said...

celah mana yg kacak mamat haznik tu?? demm~

Si Aizuddin said...

agak-agaknye kalau aku jd hero bionik tu ade peminat tak?

Rozita said...

kalo hati udah suka. 'pak cik' pun nampak mcm 'abang;..
tp akak mmg tak minat kat bionik..
muka cam beku jer.

julietchun said...

kalo sebut bionik aku teringat iklan dia je, tang robot dok sapu ketiak ngan deodoran tu,hehehehehe.

arfahadnan said...

hero bionik?
sapa?

puding roti said...

comeynya cik artis. kem salam comey momei kt dia

err..tak pa muka mcm pakcik pun, janji seksi. hoh gatal sudah. mememe ~~~

k.e.r.i. said...

jadi hero maskulin pun sebab kebetulan.

mugiwara said...

sha - aku ngan cik kapitalis pn bru tgk skali...
kene tnye cik artis...

paiseh - haznik ek?
entah. g tnya cik artis.
jgn rasa tercabar...ko munken ada peluang gak jd kacak.
munken~

si ai - ada agaknya. ko cube la jd hero dlu...

rozita - apa boleh buat~
haha~

juliet - hahahaha. sungguh signifikan iklan tersebut!

arfah - jgn tengok citer korea/jepun je...
skali skale tgk gak citer melayu~

puding - macam kena rebung je gatal dia nih~
haih~

keri - sape hero maskulin?
ko ke dia?
konpius dan misteri ni?

Nas said...

tapi suare die macho la~ mase die jd pengacara jln2 kat jepun utk rancangan astro..

bionik..aku x tgk~

@tune® said...

umor berape dianggap tua ??

mugiwara said...

nas - iya ke?
biasa je...
weh!
ni pon kekaseh gelap ko ke?

@tune - kalo lebih tua dr umur gua, tu wa kategorikn sbg tua la...
erm...logik tak?

hyde said...

hurmm berbuak2 aku nak tau sape cik artis nie..nak gak tau celah mane tang si bionik deodoren ni y ala2 hero?

nas : tapi suare die macho la << bukti anda mudah cair..sore lelaki mmg kelemahan ko kah? muahaha..

apsal si bionik leh gi jepon????? apsal??apsal??apsal?? cari gadoh betol!!!!!

julie^beth said...

aku tengok yang 1st episode aje.. drama melayu masih perlukan garapan yang lebih utk hasilakn produk yang baik

mugiwara said...

hyde - hahaa~
tatau tang mana hero nye tu~

julie - btol tu!
aku pn ada perasaan yg sama...
ada beberapa saja yg boleh buat aku btol2 teruja.
maaflah bg penggemar cerita2 melayu ye~