Monday, May 25, 2009

meremang~

dulu.
selepas balik dari rumah terbuka rumah helmi di banting, kami masih carpool dengan kereta sewa untuk pulang ke kampus.

ili (seingat aku lah~) tiba tiba bersuara "eh? rasa dekat lah pula jalan balik. sekejap saja dah sampai sini."
erm...entah apa landmark kami masa tu sebagai penunjuk arah. sudah lupa.

aku kata "aku pernah dengar. orang kata, masa pergi tu terasa jauh sebab pokok pokok, daun daun, batu batu dan semua makhluk di situ tak kenal kita. semua nak berkenalan. nak tanya itu, tanya ini. sebab itulah jadi lambat. tapi bila balik, kita ikut jalan yang sama. mereka dah kenal kita. jadi mereka cuma lambai saja lah."

mai di sebelah menyahut," weh! kau buat aku rasa seram saja. meremang bulu roma!"

aku kerut dahi. aku tengah buat cerita hantu ke tadi?
tengah hari buta pun boleh meremang kah?
erm...mungkin berfikir ada sesetengah orang, terasa jauh dan sesat sebab pandangan di'tutup' oleh makhluk tertentu.
kalau yang ini memang boleh buat orang meremang~

16 comments:

Aimi A.Z said...

Aku pun pernah dengar orang cakap macam tu... Tapi yang part meremang tu takde lah pulak... :P

Monkey D Luffy said...

karut jak tu :)

bokbon said...

jangan time bawa kereta, tutup mata. pewaris lu belum tukar ke nama gua lagi..

sharamli said...

oo..sbb tu erk..time kaseh awk..sy bru tw...dh lma d0k crik jwpn asal kal0 balik rs cepat..

b4 ni d0k igt sbb kita bru nk p dan ternanti2 bila nak sampai..sbb tu rs lambat..

jwpn awk lgi memberangsangkan...

p/s:sjk bila aku berAWAK SAYA plk ni..hua3

paiseh said...

bes tu kita kena lambai balik la??

mugiwara said...

aimi - orang tak kuat semangat je meremang.....kau tak meremang, maknanya kau kuat semngat....
erm...yeke?

luffy - kau pun dah meremang jugak sebenarnya kan? kan?

bokbon - jgn risau, biasanya mmg wa tak bawak kete...wa suh org len yg bawk...

sha - bersaya berawak ni lagi meremangkan....lagi2 ngan kau~
hahaha~

paiseh - kau nk lambai pun bolh....tp kne ada org yg knal kau kt keliling...kalau tak, mungkin kau terus masuk hospital tampoi mandatori~

@tune® said...

huish..tegak bulu roma aku weh

julietchun said...

kalo malam jgn cuba bukak citer camni, ade yg histeria tetibe,kekekkeke.

arfahadnan said...

aku pun ader dengar org cakap camtu.. tapi mcm logik kan.. hehe..


*utk entry sebelom nih..
ko tak tahu cendol leman dawi kat mana? masuk tv dah byk kali..
kat seremban lah bai..
sebelom sampai taman tuanku jaafar.. tahu?

Rozita said...

akak tak seram pulak! lambai lah wahai dedaun

Fyza d.Hana said...

part mana yang seram ni?

mugiwara said...

@tune - kuatkan semangat we~

juliet - kalo jalan malam2 jagn bukak citer ni...ngih ngih ngih~

arfah - erm...logik...logik...kalo mlm tujuh likur pun batu2 pokok2 leh bzikir (sape penah dgrdorg bzikir?).

*aku tak ske merayau2...nk nyelinap kuar asapura waktu mlm je....mn nk tgk jln sgt~

rozita - ni jenis mesra alam ni~

fyza - cbe tnye si mai tu...

tasikmerah said...

mmg kan. mana2 kita pergi tempat baru mesti rasa gitu. pelik gak aku...


.

mugiwara said...

tasik - haah memang~ maknanya ligik la cerita ni kan?

SOHO Mama said...

Tapi memang betul kan..kalau pegi tempat yg belum pernah pergi..memang rasa jauuuuuh. Hadap balik, rasa cepat je. Oh so sebab tu lahh ye...

hyde said...

pandang kiri kanan dulu...ok.line clear..

aku dengar cite nie versi arwah mak rubi yang diceritakan oleh rubi.. maknenyer betol la eh..hihihi...

helmi dan salmi ker? sampai ati x jemput...sape la aku... - kata aiza