Sunday, April 26, 2009

yuran perlindungan~

loceng rehat dah berbunyi. aku yang masa itu masih berseluar biru tua untuk ke sekolah, keluar dari kelas.
tapi biasanya waktu rehat aku tak rehat. aku duduk duduk lepak dengan kawan kawan.
tapi hari itu, kawan aku yang pengawas itu perlu bertugas di kawasan lain. dua lagi kawan belum habis makan. hari itu lambat pula mereka makan. kantin memang penuh. selagi loceng tamat rehat tak berbunyi, selagi itulah duit poket nak dibelanja.

aku. waktu rehat biasanya aku tak rehat. duit poket kadang kadang aku masuk tabung. kadang kadang kena bayar yuran perlindungan. tak selalu. cuma bila perlu sahaja.
kalau aku tak pergi kelas dia, dia akan cari aku. aku tak banyak bunyi. bagi sahajalah duit yang ada.

balik ke rumah mak marah marah bila tahu aku tak belanja di kantin, sebaliknya bagi pada cik kapitalis. selalunya yang kena marah teruk cik kapitalis lah. duit poket diberi sama banyak tapi masih nak 'paw' aku.
aku diam. cik kapitalis pun tadah telinga.

aku tak kisah sangat bayar yuran perlindungan asalkan dia jadi bodyguard yang baik.
selalunya dia berjaya jalankan tugas dengan baik.
hahaha~

18 comments:

sharamli said...

dbuli?

Tijah said...

bila kau nak ganti duit company??

yg benar,
patne

paiseh said...

apa karier cik kapitalis tu skang?? pemberi pinjaman berlesen??

Monkey D Luffy said...

cik kapitalis kakak ko ker?

mati2 aku ingat awek ko

Rozita said...

oh...cik kapitalis lagi..

mugiwara said...

sharamli - aku insan lemah~ sob.sob.sob.

tijah - alah...kak jah ni...tak yah la berkira sgt....kita kn patne...

paiseh - lagi dasat sebnrnya...tak boleh cerita...bahaya~

luffy - hahaha....

rozita - haih~ apa boleh buat...dia selalu menghantui hidup saya~ hahahaha!!!!!
cik kapitalis. jgn marah ha~

julietchun said...

agaknyer ujung bulan kot kena byr yuran perlindungan?kekekee.

razor said...

selalu je aku baca nama dia dalam entry ko.

siapa kah dia ha?

Nas said...

series..idop aku ni pon wujudnye cik kapitalis... tp..sampai sekarang wang perlindungan masih aku kene byr..

tp..cik kapitalis aku gelarkan.. 'wang kemanan'..dpt la die beli kasut..baju...prepaid pon ok..kate die..

Mak Su said...

cik kapitalis belanja makan gaks?

arfahadnan said...

cik kapitalis = kakak ko yg suka tik tu ker?

SOHO Mama said...

So betullah cik kapitalis tu kakak u..? Alaa kalau byr yuran perlindungan kat kakak sendiri YG MEMANG BAGI PERLINDUNGAN, takpelah. Ni yg terpaksa bagi yuran2 kat budak2 "godfather" kat sekolah tu yg I haaangin tu. Anak2 I tiga lelaki nih..harap2 diaorg tough bila sekolah nanti..mcm mak diaorg :P

mugiwara said...

juliet - sekarang dia dah insaf....erm...boleh caya ke dia insap ni?

razor - aa....dia tak mahu identiti dia disebarkan...

nas - sampai tahap beli kasut n baju tu cm dh keterlaluan la tu...

mak su - dulu. mana ada. sekarang. saya paksa! hahaha~

arfah - erm...susah nk explain...dr ayat2 kt atas tu agak2nya sapa?

soho mama - sekarang ni kena lebih jaga jaga. budak budak sekolah rendah pun dh pandai berlagak bonzer~
erm...like mother like son?
hihihi...boleh...boleh tu...

addyaholix said...

aku lindung diri sendiri.

mugiwara said...

addy - aku tak begitu. aku manja~ hakahakhakhak~

Nas said...

yee...baru kau tau..kejam nye cik kapitalis aku...

Fyza d.Hana said...

nas: rupenya cik kapitalis mugi lebih baik skit dari cik kapitalis kamu ye..

julie^beth said...

alah, kalo bodyguard menjalankan tugas, bayar dabel pon aku sanggup!