Wednesday, April 1, 2009

topi kait~

aku di kedai makan. tunggu makanan yang aku pesan.

ada beberapa orang, sekumpulan di belakang aku. agaknya umur mereka dalam lingkungan umur pelajar menengah rendah.
juga tunggu makanan mereka sambil merokok. berkepul kepul asap dalam kedai tu jadinya. baru satu kumpulan. kalau lebih ramai, lebih meriah asapnya. mungkin.
rimas betul.
itu cerita lain.

tak lama selepas itu, ada satu motor sampai di kedai itu. budak tu tak pakai topi keledar. cuma pakai topi ala ala ming ming. topi kait yang tutup telinga. terus menuju ke meja kumpulan tadi.
lalu dengan bersemangat, kawan kawan budak tu nyanyi. kuat kuat.
"wonderpet wonderpet. kami tak besar dan kami tak kuat~[sambung]"
tapi budak tu bagus. muka selamba.
kalau aku, mungkin aku pun buat muka tebal. [ketawa]
sambil pipi merah merah.
mungkin juga merah jambu...[ketawa]

9 comments:

arfahadnan said...

ha?

(sambil buat muka confuse...)

kakpiah said...

patotnyer ko sumbat jer karipap dlm mulot budak2 yg berasap tu..
mcm iklan dlm tivi tuuu :D

sharamli said...

ape yg penting?????

mugiwara said...

arfah - bangun! bangun! baru balik bercuti panjang, buat muka konpius pula~

kakpiah - makanan saya tak sampai, ingat nak sumbat cili sos atas meja...karang melolong pula~ [ketawa jahat]

sharamli - okie. bagus....orang lain pula sambung...

tasikmerah said...

cayalah sama itu wonderpet. he he.


.

julie^beth said...

jeng jeng jeng.. itulah hakikat kehidupan budak2 skrang.. hopefully anak2 kite nanti tak gitu yar (merujuk kepada kanak2 sekolah yang berkepul2 asap kluar dari mulut mereka..)

@t00neY r00neY® said...

pengaruh cite katun gak smua orang

SOHO Mama said...

Asap berkepul kepul ya...rasanya they all tahu macamana rupa bentuk & warna paru2 tu nanti kalau asik dok berkepul2 sokmo..
Just talking from experience :P

mugiwara said...

tasik - cayalah~

julie - dorg dah macam naga pulak aku tengok!

@toon - ok lah...nak release tension...

soho mama - dorg bukan tak tau...masing2 dh tau...tp konon nk tunjuk macho lagi bergaya. yg jd mangsa org mcm kita la...tak pasal2 jd perokok sekunder~
marah ni..marah ni...