Tuesday, March 31, 2009

m untuk manusia~

dari soho mama. aku cuba menjawab semuanya.


peraturan:

salin semula. padam jawapan sedia ada. isikan jawapan sendiri. tag dua puluh orang yang lain.
gunakan perkataan pertama nama kamu untuk jawab sestiap soalan.
semuanya perlu benar benar wujud. jangan mengada ngadakan cerita.
jika orang sebelum kamu ada permulaan huruf yang sama, kamu mesti jawab menggunakan jawapan berbeza.
tidak boleh gunakan perkataan sama berulang kali. tidak boleh gunakan nama sendiri untuk nama lelaki/perempuan.
kamu tidak perlu beri penerangan untuk jawapan kamu.


apa nama kamu : mugiwara

perkataan empat-huruf : masa

nama lelaki : malik noor

nama perempuan : mallika sherawat

pekerjaan : menganggur~ (er...boleh lah ya?)

warna : merah bata

apa apa yang boleh kamu pakai : minyak rambut (er...diterima juga kan?)

makanan : murtabak

sesuatu yang dijumpai dalam bilik mandi : masker (er...cik kapitalis, betul tak ejaannya?)

tempat: musolla

alasan untuk kelewatan : mengantuk

sesuatu yang akan kamu jerit/laung : mengong!

tajuk cerita filem : musang berjanggut

sesuatu yang kamu minum : milo peng

kumpulan muzik : muse

haiwan : memerang

jalan/lorong: masjid india

sejenis kereta : mercedes

tajuk lagu : miracles - hirai ken



perhatian :
1) 'peraturan' dan soalan telah diterjemah. mungkin ada penambahan atau pengurangan.
untuk lihat tag asal sila ke mrs. millie yang telah men-tag aku.
huhuhu....

2) dua puluh macam terlalu ramai. jadi, aku tag semua orang yang belum buat tag ini. ya! hari ini aku agak kejam. rasakan! harharharhar~

12 comments:

FARYN said...

aku pura2 hilang ingatan..ahhaa

sharamli said...

jgn kejam2

Mak Su said...

yes!! saya lepas dari kekejaman ini, sebab dah buat dah :D

aliaaroslan said...

haiyaaaaaaaaaaa.. sejak bile ko jadi kejam mugi? bukan le dah lama ko tak berkejam2an sejak turun pangkat dulu.. hwahhwahwa.. aku bleh dapat exeption tak? sebab tengah outstesen nie..(alasan : padahal blog hopping bleh plakkkkkk)

Unknown said...

I pun dah naik lupa pasal tag ni haa haa...hari tu edit-edit tukar-tukar benda kat dashboard, langsung ini hartakarunkarat sudah terdeletelah dari list daku..bila tak nampak, tu yg lama tak singgah2 tu hu huu..

"Mrs. Millie" (sedap gak bunyi letak mrs kat depan tuh)

tasekM said...

aku tak baca n3 nih. hehehe..


.

Umie said...

saya rasa saya cuma nampak 2 perenggan pertama...next paragraph agak blur...jd kurang pasti apa arahan/kisah yg ade kat situ...hohoho

mugiwara said...

faryn - ah! tak kira! hahaha~

sharamli - tak pedulik! hihihi~

maksu - huhu~ seb bek berjaya melarikan diri

julie - takde exeption2... aku nk kejam semula...dh lama takde perasaan kejam cenggitu....hihihi...

soho mama - apa? terdelete? sebagai hukuman, buat semula tag ni...hahaha...

mrs. millie ryhme nya cam unik je kan?

tasik - hari ni ari selasa. tak bek tipu~ haha...

umie - pergi pakai kanta mata. pastu baca semula. hih! pandai carik alasan ye...

addyaholix said...

aku buat-buat tak baca.
aku dah mula sahut cabaran untuk boikot tag.

@tune® said...

milo peng same tak ngan milo pang??

kotaklimasegi said...

aku nak buat2 tak baca... tapi dah terbaca... camner erk...?

huhuhu..

mugiwara said...

addy - nak boikot, boikot la. tp yg ni kena buat dulu. heheh~

@toon - tak sama. kalau tulis tak sama, sebut tak sama, macamana nak sama.
jgn nk tukar topik. sila buat!

arfah - apalagi? nak tunggu apa? sila siapkan...heheh~