Friday, April 10, 2009

sepatutnya~

suatu hari.
pagi pagi.
enchek bos moody. marah marah
enchek bos marah aku. ada kerja yang aku buat silap.
tak apa. sudah biasa macam tu.
lepas marah marah aku, enchek bos keluar.

che' mon datang. macam askar menghendap musuh. bisik pada aku. "awak memang hebat. bos marah awak, bos yang keluar opis," kemudian gelak kecil macam takut kedudukan diketahui musuh.

enchek bos ambil angin dulu agaknya. sambil mengeluarkan asap. diluar opis.
menenangkan diri. selalunya begitu.

perhatian : adakah sepatutnya orang yang kena marah perlu keluar?

16 comments:

Fyza d.Hana said...

ye.. anda memang haibat..

Rozita said...

ish...relax nya lepas kena marah..
klu akak sure menitis air mata ku..uwaaa

julietchun said...

aku tak penah kena marah jadi aku taktau nak cakap sapa patut keluar,kekekeke. Err,aku kelaur dulu ye.

julie^beth said...

kalo aku, akan buat muka tak paham aje.. masuk telinga kiri, kuar telinga kanan

sharamli said...

lagi lama kt dlm..lagi dy marah k0t..
hu3

arfahadnan said...

biasa ler kene2 marah ni..

tgk keadaan tempat marah tu..
kalau kene marah dalam bilik bos..
mesti ler kiter yg kuar.. takkan ler bos nak kuar dari bilik dier..

kalau dier marah kat tempat kiter..
lepas bos marah kiter mesti ler dier blah.. takkan ler dier nak tertonggok kat depan kiter yg menaikkan kemarahan dier kan..

mugiwara said...

fyza - tau xpe~ ngeh ngeh ngeh~

rozita - kak, seb bek saya tgh blur masa tu...

juliet - hihihi...silekan~

julie - aku blur~

sharamli - barangkali begitu...huhuhu~

arfah - tapi aku yg kt dalam bilik dia...terpinga pinga aku bila dia keluar...hahaha~

F A R Y N said...

bos ko nyampah tgk muka ko...hahaa

vidadarisakura said...

sot!
haaha

[S]itie [B]Um [B]Um said...

hm...terpulang pd sape terasa hati. hehe!!

JohnJenin said...

Bos tu kuar sebab dia dah sampaikan message dia. Takkan dia nk duduk dengan kamu sampai petang.

Marilah bersangka baik

Monkey D Luffy said...

bos ko takut mati sakit jantung... keluar relek2 dulu ;p

mugiwara said...

faryn - ceh~ tp btol gak kan? ngeh ngeh ngeh~

vid - :)

sitie - dia terasa la maknanya ni...

john - hihi...ye. jgn prasangka buruk. baek~

luffy - adanya pekerja cam aku, mana bleh sakit jantung....hehehe~

Water Lily said...

Kalau kita yang kuli ni kena asyik lari keluar,jawabnya dibuang kerja laaa..tak gitu dik?

paiseh said...

kalu kena marah duk diam2 main solitaire.

mugiwara said...

lily - erm...lojik juge tu...hihi~

paiseh - aku main minesweeper je a. bleh jugak kan?