Thursday, April 23, 2009

kuku kaki ku~

kuku kaki aku keras. macam kematu. rendam dalam air dahulu baru senang nak potong.
selalunya lepas mandi baru potong. waktu malam.
tapi kata orang tak elok potong kuku waktu malam. aku potong juga.
tiap tiap minggu kena potong kuku. kuku jari tangan lebih cepat panjang berbanding kaki. ini aku. orang lain aku tak tahu pula.
maka, kuku kaki aku tak selalu potong. cuma cungkil daki daki hitam saja. ala kadar. kalau masuk tapak pakai but kerja, hitam semula. sental masa mandi pun susah nak tanggal. hihi...

kalau potong kuku, aku kadang kadang teringat pada cik artis-karpet-merah.
sebab. lepas aku potong kuku kaki, aku akan sengaja tengok kuku kaki dia.
kemudian sengaja menyakat, " weh~ kuku tu dah macam kuku beruang! macam ni ke nak jadi artis? baik pergi potong kuku tu,"
kemudian dia tarik muka.
[ketawa]

16 comments:

Rozita said...

kuku ku juga jenis kematu..
tp elok utk simpan panjang..
keras..
senang nak cekik org

sharamli said...

kuku kaki beruang mcm mn?

Nas said...

mcm azrol~~

Mak Su said...

kuku kaki? maksu potong ala-ala setahun sekali ok ler, agak-agak dah tak muat kasut kiranya.

arfahadnan said...

jgn jadikan alasan keje site utk ko memandang remeh tentang kebersihan kaki dan kukunya..

tasikmerah said...

kim slm kt artis tu... he he.



.

julie^beth said...

salahkan aje boot kerje kalau kuku kaki itam.. suka salahkan bende laen ek. haha

mugiwara said...

rozita - haha...senang ke...nnt kuku cepat pecah kt hujung...

sharamli - itu...kalau nak tahu, kena pergi zoo. tengok kat kaki dia...haha~

nas - apa?

maksu - oit! biar benar....musykil saya~

arfah - baik~
saya dengar nasihat ni...[nada terpaksa]

tasik - tengok lah kalau saya ingat ye...hihihi~

julie - escapism tu mmg kepakaran aku...hikhikhik~

F A R Y N said...

cuba tunjuk sket kuku kaki kau yg jelita tu...hahahaa

Monkey D Luffy said...

siapakah cik karpet itu?

SOHO Mama said...

Mugiwara,
Memang masa paling sesuai potong kuku (tgn ke kaki ke) ialah masa baru lepas mandi.
Kuku tangan memang lebih cepat panjang dari kuku kaki.
Sgt elok u seorang lelaki yg prihatin bab2 kuku ni..I dont think jadi mcm kuku beruang kannnnn..

julietchun said...

pastikan masa ko kuarkan kaki dari kasut but tuh takde wangian lain yg kuar okeh,kekekkeke. Aku berpengalamn sgt dgn bebudak keje site nih, bile masuk opis, ya ampunnn, bleh pitam bau kaki sensorang,kekekeke.

Fyza d.Hana said...

kesian cik artis-karpet-merah tu..

Anak Pendang Sekeluarga said...

slm///tumpang tanya,,org kedah ke....

@tune® said...

kalau ayah gua nk beli makanan kt penjual die kalau leh tgk kuku kai dan tgn...

mugiwara said...

faryn - mana bleh~

luffy - ahak ahaks~ panjang2 nama dia...kau panggil cik karpet?
dia tu...adalah~

soho - kan?kan? lagi lembut kan?
ya. disebabkan lelaki lebih ramai dan lebih mudah kena cagu (sebab kondisi pekerjaan) maka saya musti lebey prihatin bab2 ni...

juliet - tu takleh nk cakap apa la kan...kata keje site....
yg pnting kena slalu tukar stokin la...

fyza - kesian keh? tak payah~

anak pendang - taklah....nape?

@tune - musti pernah ada kes keracunan ni...