Wednesday, April 29, 2009

jangan menangis lolly~

Joni was the girl who lived next door
I've known her I guess 10 years or more
Joni wrote me a note one day
And this is what she had to say

Jimmy please say you'll wait for me
I'll grow up someday you'll see
Saving all my kisses just for you
Signed with love
forever true

*****
pagi pagi. perasaan sedang gundah gulana.
aku mainkan winamp.
terus, lagu dari twitty conway berkumandang.

abang nazmi berlagu sekejap. sebelum bertanya.
"mana dapat lagu ni? lama dah tak dengar. lagu ni masa aku kecil lagi ni. sekolah dah masa tu. tadika rasanya,"
aku senyum saja lah.

che' moon juga terdengar lagu ni. lalu datang menerpa terkocoh kocoh dari mejanya.
"ni lagu akak ni! lagu akak ni!"
aku kerut dahi. aku ingat aku saja yang emosional pagi tu~

dengan hairan aku bertanya, "mana tahu pasal lagu ni?"

"eh~ ini lagu zaman akak ni...akak yang patut tanya kau soalan tu. kau ni memang lahir salah zaman lah!"

hu...aku balik yang kena~

aku senyap sambil layan semula "joni don't cry". teringat pada lolly.
dan.
aku biarkan che' moon yang merengek minta lagu ni dimasukkan ke komputernya juga.


*****

Joni, Joni please don't cry
You'll forget me by and by
You're just fifteen
I'm twenty two
And Joni I just cant wait for you

14 comments:

julie^beth said...

knape itu? pagi2 udah sadis? kapan mau ketemu? kita bisa berbicara hati ke hati.. - terel tak aku cakap indon? haha

k.e.r.i. said...

kecik-kecik dah dengar lagu.
aku masa kecik dulu dengar rasa sayang hey! je.

sharamli said...

lagu p0n nk berebut...
layan lagu SEMANGAT ZAMAN je la cmni....

Monkey D Luffy said...

lolly ni siapa plak?

ko cerita x lengkap ler ;p

Nas said...

sape lolly??? emmm...

Rozita said...

cik kapitalis kami dah tau..kakak ko rupernya..
skrg lolly plak..x-girl ko ke?

arfahadnan said...

lolly lagi..
apsal ko sesedey ni..?
jgn sedey yer..
sat gi aku bunjer ko eskrem..

julietchun said...

Lolly the Lolipop,hehehe,ampun.

mugiwara said...

julie - wah~ dh ckp indon ni...jmpe sape2 keh?

bila nk jmpe? dh la aritu tk turun~

keri - peer pressure...hehehe~

sha - tula pasal...rilek2 suda..kan?

luffy - perlu ke aku bgtau lolly tu sape...tak perlu..tak perlu...hehehe~

nas - kau kenal dia...kau dh jmpe dia...hehehe~

rozita - hahaha....bukan x la...kami masih bersama...tp dia jauh sekarang ni~

arfah - aku nk eskrem mahal2 ye~

juliet - panjngnye lollipop pun...
pnggl manje, lolly saje~
hehehe~

Fyza d.Hana said...

lolly... lalalala.. minggu depan dia balik kl balik.. cuti sem...

Nas said...

eek???awek ko ke???

Mak Su said...

betoi betoi betoi, ini lagu lama ni :)

kakpiah said...

lolly? saper lolly? saper? saper? saperrr??

tetiba kakpiah emosi.. wahahahaa...

mugiwara said...

fyza - yekeh? yay~

nas - ngehehehe~

maksu - layan jugak...ni otai gak ni...

kakpiah - sabar...sabar....jgn ikutkan sgt perasaan...
bawak ngucap ye~