Thursday, February 26, 2009

kena sapu minyak kot~

pagi pagi lagi dah kena meredah hujan pergi kerja dengan motorsikal.
tapi hujan sekerat saja.
hampeh! (eh! astaghfirullahal'azim~ mak kata tak baik cakap macam tu kat hujan. hujan kan rahmat tuhan.)
sampai ke kl dah tak hujan. jalan pun kering. er...boleh dikatakan kering jugalah.
aku dah rasa macam orang pandang pelik sebab tiba tiba aku seorang saja yang kuyup.

sampai opis aku keringkan baju uniform. ada hanger siapa entah yang tertinggal kat opis tu.

baju t-shirt (sebagai singlet) pun basah juga.
"haih~ baju ni pun basah. nanti kembung perut macam mana?"

che' ayien cakap, "hah! pergi beli minyak yu yin cap limau!"
che' moon cakap, "kalau kau tu umur 2bulan 4hari, boleh juga aku terima~" sambil terbahak bahak.

aku malu sendiri?
huh. tak mungkin....

8 comments:

julie^beth said...

nasib cakap minyak yu yi cap limau. kalau minyak telon? hahahah

miSz.haNie said...

ok la tu..
dr sapu minyak itam kat perut..
dh kembo ngan org minyak..
hahaha :P

Kikuri said...

Kalu taknak kembong, ikat la perut ngan kain kuat2... heheheh


P/S
Sekali-sekala nak buat lawak bodo....

F A R Y N said...

hahaha...kembung perut konon...
geli tapak kaki aku baca...hahahaa

mugiwara said...

julie - huhu...redah jer~

misz.hanie - oit~ jgn a cenggitu....
org mnyk mnyerang!

kikuri - ahak~ lawak tersebut sgt mnjadi....er..menjadi pe ek?

faryn - siriyes la we....doktor pn bg ubat angin....perut kembung masuk angin a tu kan? kan?

Dato Paduka Masri said...

boleh kembung perut ke.... mcm tu... atau buncit perut???

tasikmerah said...

ko kemban je. pinjam kain telekung che2 tu... ha ha.


.

mugiwara said...

dato - wei...manede buncit la...perut aku kempis flattered sepnjg masa....ni main kasar ni..
haha.

tasik - mau kene belasah ngan dorg nnt....