Monday, January 12, 2009

riang ria kemas bilik~

hari ahad semalam.
aku memaksa-relakan diri sendiri untuk kemaskan bilik yang dah tak macam tongkang pecah lagi. bahkan lagi teruk dari tongkang pecah atau sarang tikus. seingat aku, kali terakhir aku kemas bilik adalah masa kejadian serangan anai-anai besar-besaran enam bulan lalu.

tapi selepas beberapa kejadian anak-anak lipas cuba main sorok-sorok dalam telinga aku kebelakangan ni, aku pun membuat keputusan yang berat ni.

kata aku. nak mulakan sesuatu itu memang payah. entah bahagian mana yang aku nak mulakan dulu. mungkin aku patut kemaskan komik dan manga dulu kot. tapi sudahnya,aku ambil masa sehingga pukul tiga petang untuk mulakan kerja-kerja pembersihan.
haha!
kalau dah pegang manga memang melekatlah kat tangan aku sampai habis satu buku. lepas satu, satu lagi. lepas tu satu lagi.
haha!

bilik aku bukanlah besar sangat. cuma ada dua almari dan dua rak buku. aku tak pakai katil. cuma ada tilam mudah gulung saja. ah! dan selimut - kena ada dua, pasal nak menyorok dari anak-anak lipas dan rasa sejuk. bantal kena la ada beb~
almari - yang satu pintu khas untuk komik (hong kong) dan manga, yang tiga pintu untuk kain baju dan buku-buku.
rak - untuk buku dan nota kuliah. dan erm~ hadiah-hadiah dari kawan-kawan.

aku mengemas sampai pukul tujuh saja. walaupun hanya empat puluh peratus saja yang aku kemas, bilik aku terasa lebih selesa. betul!
mungkin aku patut ambil gambar sebelum dan selepas baru orang percaya.

huu...hujung minggu ni macam malas la nak sambung kemas~

3 comments:

SITI NUR ALIAA ROSLAN said...

atleast terkemas jugak walaupon 40%.. well done.. tapi kalo ko kemas 100% baru aku kasi bravo.. hahahaha

Monkey D Luffy said...

ko tolong ler aku mengemas gak... huhuhu

mugiwara said...

aliaa - aku lepak umah staff. maleh nk kemas sungguh2. bila balik berhabuk lg...

luffy - aku pun bru 40% weh~