Thursday, January 29, 2009

makanlah seperti esok tiada lagi~

tahun lepas aku terbang ke indonesia sepekan lamanya.
ada beberapa benda menarik.
yang banyaknya pasal makanan. kami macam tak berhenti mengunyah saja sepanjang di sana. tapi, yalah kan, banyak berjalan. bila penat mesti terasa lapar, bila lapar mesti cari makanan.


kami teringin makan bebek bakar. memang banyak gerai yang jual tapi kena hati hati. pasal kadang kadang gerai tu ada jual guguk juga. haram!
dekat warung lesehan ni, kata supir kami halal.


cuba kau teka jadah bakar tu apa? kau agak pasa tahu tak?
gerai ni betul betul depan tlogo pasir di sarangan.


aku kagum bila jumpa teh botol ni. kat mesia tercinta ni, bila boleh keluarkan produk macam ni agaknya.


perhatian: gambar yang aku ambil tak setanding diloz. nanti aku berguru dengan dia untuk snap gambar gambar dengan lebih chuntek.

18 comments:

razor said...

haha...

bebek = ?
guguk = babi kah?
jadah = ?

memang aku fail.

nanti ko. aku gi venezuela, aku buat teka teki. peden muka ko. haha

@t00neY r00neY® said...

cube cari pisang keju di Bandung...
sedap....

Umie said...

jadah tu ape???

jadah tul la aku xtau pulak maksud dia...huhuhu

atiza said...

masa pergi bali dulu..kami sefamily duk sakan teh botol tu..H was commenting the same i.e 'bila la mesia nak wat teh botol cenggitu'

:)

Monkey D Luffy said...

hahaha... apa tu? apa maksud jadah tu?

~flyo~ said...

jadah tue kuih ke?ada rasa cam apam x?

arfahadnan said...

kuiz mengetahui bahasa indonesia ke hapa ni..

ader nama makanan jadah kat sana?

aper ke jadahnyer...?

tasikmerah said...

jadah apakah jadah bakar?

CIVIC Power said...

Salam Singgah

tertarik teman dgn tajuk tuan.
Hehe mengketedarah kate orghang peghrok.

F A R Y N said...

aku rasa musti pasa gumbira sbb jadah itu sbenarnya sejenis makanan..hahahha

Mak Su said...

wah! segala hidangan pun bakar, tapi ada pisang penyet plaks tu

mugiwara said...

razor - haha...bebek tu itik. guguk tu khinzir. jadah tu...er...ntah apa jadah ntah. pg nnt ajak aku. kite wt teka teki sama2. haha.

tooney - nanti nanti lah kalau pergi.

umie - kedai x bukak masa tu. kami pn xtau....

atiza - dh ada cita2 nk bwk blik sbotol. tp sure xlps kt airport kan?
nk post xckp duit....haha.
tp bley ke post brg kaca?

luffy - tatau...

flyo - ntah. kalo ko g sna tlg rasakan...

arfah - cbe tnya pasa. kot2 die tau...

tasik - haha. sila baca komen balas di atas...

civic - salam kenal. orghang peghok juge kome? sekape le kite~

faryn - itupn kalau die tau...haha...aku nk tgk muke die yg kegembiraan tu.

mak su - terliur nmpak~

FARIE said...

diloz snap mmg cun..
jom bguru sesame...

jadah tu ape?
kejadah tau ar..

mugiwara said...

farie - harap2 die sudi...kan?

Kikuri said...

Jadah tu bukan sejadah ke? Kekekeke (respon bodo)

mugiwara said...

hahaha~

ABANG AN-DY said...

Jadah haram punya jadah bakar. Tak senonoh betul nama.

mugiwara said...

abang andy - itulah kan?