Wednesday, January 28, 2009

main pun main main~

kak pacat memang kelakar.

bagi mengisi masa lapang di janda baik, sebelum makanan siap dipanggang dan atas saranan enchek ptd, kami main senaraikan-nama-tempat-etc. huh! orang penat memanggang, kami penat bermain. elok benarlah tu. haha.

lima orang bermain. tapi riuh bagai nak roboh pondok tempat berteduh tu.

bila huruf m dipilih. kata kak pacat.
buah: buah melaka

bila huruf d dipilih.
kata kak pacat.
buah: buah dadu

bila huruf a dipilih
. kata kak pacat.
benda: anak

bila huruf f dipilih
. kata kak pacat.
benda: famili

kami bantai gelak! orang yang tengah memanggang pun bantai gelak!
kalau budak budak main sekali, memang kena tipu hidup hidup la mereka nanti.

kak pacat memang kelakar. itu belum lagi kak karad punya nama ikan yang entah-aku-pun-tak-tahu.

perhatian: huruf d, nasib baik dia letak buah dadu. huruf a, nasib baik dia tambah anak jadi anak kunci kemudiannya.

12 comments:

razor said...

xpaham..

dia kena bg dua suku kata ke?

masa kecik dulu aku ngan abng aku main mcm gitu gak.

kategori nama benda hurf f gak.

fen. instead of pen.

sapa cepat dia dapat katanya.

Monkey D Luffy said...

kat pacat tu sapa?

mugiwara said...

bukan wajib kena 2 suku kata.
buah dadu n buah melaka tu bukan buah-buahan kan? nama buah yg kena list down ialah buah-buahan.kan?

haha.

fen. taknak kalah tu~

razor said...

oo buah.

mana nak cekau buah f?

buah fala ke a fayafa?

aku surrender!

haha

mugiwara said...

luffy - tu kwn sepermainan. bru knal time campg semlm.

razor - fir. buah fir. kata diorg la...cbe cek kt kamus.

Kikuri said...

Masa kau kecik2 dulu, ini adalah permainan rasmi kami time cekgu tak masuk! Boleh menambahkan ilmu...

BudAk hijAu said...

huahuahuahauhua....gua pown finin nie...

mugiwara said...

kikuri - haha..kami pun. dh jd aktiviti thnn turun menurun.

hijau - kau masih mentah lagi la maknanya....hihii~

arfahadnan said...

mmg main2...

SITI NUR ALIAA ROSLAN said...

weih.. ko lupa yang nie lah..

huruf R
binatang : rimau


hahahahahah.. aku paling ingat yang nie!!!!!!!!!!!

p/s: best kan camping.. lenkali aku nak join lagi.. ko nak tak?

mugiwara said...

arfah - haha.

aliaa - ha'ah r=rimau! kihkih...pecah perut weh. main aritu...
lenkali bley je join lg!

Fyza d.Hana said...

hahah.. kak pacat memang hebat...
tu namanya critical thinking..
bak kata dekan kitorg.. salah takpe.. yg penting..confident beb.. hahah...