Friday, February 18, 2011

mutasi~

tempoh hari ternampak seekor cicak belakang mesin basuh sebelah tandas.

cicak besar!
bukan cicak komodo. bukan!
ni spesis cicak yang gemar menginap secara percuma di rumah rumah kos rendah dan sederhana. [rumah orang kaya ada tak?] tapi aku syak cicak ni cicak yang genetiknya telah bermutasi. mutan kata orang orang yang belajar tinggi.


mana taknya. besar bukan main. sampai tergamak makan lipas! saiz kepala saja dah sama macam penutup botol air mineral 500ml berharga rm1.20 di kedai berhawa dingin yang beroperasi dua-puluh-empat jam.besar kan? ha....tu baru kepalanya. badannya? ekornya? anunya? err..anu...kakinya maksud aku...
haa....ngeri tak ngeri sangat la kan tapi ngeri juga lah kalau dibayangkan makhluk cicak mutan tu membiak dengan banyak dan mula menyerang homo sapien satu hari nanti.
wah! pengaruh tv sungguh kuat ni!

bila cakap pasal cicak mutan ni aku teringat pula tentang tikus sebesar anak kucing kat satu kedai makan di kawasan cheras. ya....tikus tikus pun sudah mengalami mutasi.

jadi....aku syak, tak lama lagi akan ada hero hero bawah tanah bercengkerang yang mahir menjadi ninja untuk menyelamatkan dunia dari serangan cicak cicak dan tikus tikus mutan itu.

5 comments:

k.e.r.i. said...

cicak dan tikus bergaduh, manusia mati di tengah-tengah lah nanti.

Momoe said...

erk, aku xbleh tdo mlm dh

tasekM said...

pekabo mugi...?





z145

Mastor Sepang said...

nice blog...!! numpang lewat http://mastorsepang.blogspot.com

@~~SanChai~~@ said...

adikkk lawak la ko nih