Monday, December 6, 2010

amoi~

hari tu berjalan jalan kat bukit bintang.
entah ceruk mana entah aku pusing pusing pun aku tak tahu.
sedar sedar dah tempat tak ramai orang. malam. gelap. lampu pun macam lampu tidur.
kena patah balik ni. kata aku. sesat dah ni. ketawa dalam hati.

sekali ada suara tegur. buat aku terkejut ja.
rupanya apek ni nak jual 'ayam'.
abang, amoi. amoi. cun punya amoi.
aku yang terkejut tadi, lagi lah naik seram.
meremang bulu bulu dibadan. dup dap dup dap jantung aku.
aku kata tak nak.
amoi. amoi. murah saya kasi, bang


celaka!
lagi laju lah aku jalan.
nanti tak pasal pasal gugur iman aku. aku bukan kuat sangat.
nasib baik dia tak tarik tarik tangan macam makcik hari tu.


err....aku macam terdengar dia cakap kasi murah, tak sampai rm50!
tu mesti bawa penyakit tu.
aku tak nak beli penyakit.
[tu la namanya cari penyakit]

No comments: