Thursday, October 22, 2009

oi~

aku masih lagi mencari.

setiap kali keluar berjalan.
setiap kali ada kereta lalu.
aku akan jengah kepala.

tapi setiap kali itu lah.
tak jumpa apa yang aku cari.



pernah nampak tak, nombor plat kereta yang huruf huruf nya ada huruf 'i' atau 'o'?

kalau aku nampak motosikal berkuasa besar dengan awalan plat n.o.k aku dapat agak.
itu mesti patne. dia kan yb. mesti lah nak bersiar siar sambil melawat kawasan.

kalau di pulau pinang.
mungkin akan ada awalan plat 'i' di tengah tengah 'p' dan 'g'. kan?


tapi.
pernah nampak tak. selain plat khas seperti 'kriss' atau 'sukom' atau 'perodua' ada plat dengan 'o' atau 'i'?
aku belum pernah jumpa lagi.

9 comments:

sharamli said...

k0 wat ku p0n rs nak crik jgk....

Si Aizuddin said...

Aku perasan gak la. Tapi tak kisah sangat pun. Ada la sebabnya kot

julie^beth said...

aku rasa memang takde sebab aritu aku nak beli plak ALI44, org jpj kata I takde

Aimi A.Z said...

Memang tak boleh la I dengan O. sebab nanti orang konfius I dengan 1 dan O dengan 0. Ha, korang pun dah konfius kan?

Haha! Lgpun susah nnt polis nak tangkap pencurik!

P/S: Eh, takkan semorang tatau fakta ni?

mugiwara said...

sha - leklok sket. jgn sampai eksiden~

si aiz - tapi aku tetibe rasa nak tau nape...

julie - o..dia kata xde ek...

aimi - serius aku tak tau weh. ko mmg genius la, aimi~

ermm...aku tgh lemau fikir polis sush nk tangkp pencurik kalo gne plat 'o' atau 'i'...

Rozita said...

klu kau tak jumpe
akk pun tak ler jugak :)

julietchun said...

mana ada plat O ngan I, tapi taktaulah kalo setahun dua lagi akan digunakan.

puding roti said...

kalau kita terjmpa, nak kasik upah apa, awk?

mugiwara said...

rozita - :D

juliet - mana la tau ...kan?

puding - kena jumpa dulu baru kasi tau~
kikiki~