Monday, August 17, 2009

lonli~

kata karim
"malam ini aku seorang lagi. lonli."

[bunyi cengkerik]


kata aku;
tapi kau beruntung, karim.

primadona ayu sudi datang dalam imajinasi kau.

aku.
aku imajinasi macam mana pun, dia tak mahu singgah memeluk tubuh kurus aku dan sesekali menghulurkan anggur berry ke mulut ku sedang tangan aku goyang goyangkan gelas berisi wain sambil bersilang kaki.
sungguh! dia tak sudi. walau hanya untuk singgah dalam imajinasi.

aku.
aku lagi lonli~

huhu~
kau beruntung, karim.
sungguh!

*****

kau tahu, karim.

hujan adalah sunyi.
angin petang adalah sunyi.
lagu lagu lama adalah sunyi.
tidur tanpa mimpi adalah sunyi
melihat bandar dari atas bukit adalah sunyi.
bekerja di hari minggu yang dingin adalah sunyi.
tertinggal oleh aktiviti bersama yang lain adalah sunyi.

dan.
yang utama.
menunggu kepulangan lolly adalah sunyi.

kau sungguh beruntung, karim.
sungguh!

perhatian : sunyi sambil mendengar after the rain oleh le couple. aku ambil dari wordpress cik hana secara sunyi tanpa kebenaran. maaf ya.

17 comments:

kak wos said...

tetiba kakwos pon rasa lonli di ptg hari..
mungkin efek dr baca entri ko ni..
ahahaks!

@tune® said...

sepi...

aku ske sepi dan ujan...

tarik selimut..dan..ZZZzzzzz

Kejora Yg Malap said...

http://mangkukplastik.blogspot.com/2009/08/bersendirian-lebih-baik.html

~sila komen yek~ mekasih

sharamli said...

sunyi sbb tid0 gamaknya..

mugiwara said...

kak wos - kan abg kalos ada...[konpius. kalos ngan kak jah ke ngan kak wos...hikhikhik~]

@tune - untung la lu ye!

kejora - dh baca dan komen. :D

sha - mana ada we...
time sunyi2 cm ni susah plak nk tidor...

Paan Tanpa Adik said...

Siapa karim? Jenama baru mesin basuhkah?

Water Lily said...

lonely, i have nobody! nyanyi lagu tuh best..walau ada somebody, tak semestinya tak lonli wahai adinda mugi

Mugi? woo ..sedap la panggil mugi eheh!

Rozita said...

ada kalanya lonli itu mendamaikan~

mugiwara said...

paan - lupe plak nk tnye. msin basuh ke msin jhit.

lily - haah. kdg2, walopon ada, rasa cm xde gak.
erm...
makin lonli a~
huu~

rozita - kdg2. tp buat masa sekarang, tak.
huu~

puding roti said...

owh tak besnya lonli. rs mcm mahu menggelepar dudeng-dudeng dlm air biar terpercik-terpercik sambil jerit pelan2 (takut jiran dengar). tp sblm tu kena cr besen besar sbb kt rmh tak ada suwiming pul

julie^beth said...

"tertinggal oleh aktiviti bersama yang lain adalah sunyi"..

patut la aku n nico berasa sunyi engkau tiada haritu..

julietchun said...

bekerja di hari minggu memang sunyi, bukan saja sunyi tapi rasa cam nak hantuk kepala kat dinding bila ingat org lain dok tido & relax2,kekekeke.

mugiwara said...

puding - bersendirian tu perlu. tapi lonli adalah menyakitkan....

rasa nak jerit jerit juga. tapi tak keluar biji butir.

julie - tapi kau orang berdua...
huhuhu...
[bunyi desah daun ditiup angin]

juliet - tu la pasal...dh la sape pun takmo ym ari minggu!
harap aiza je. tupun dia nk nengok citer baru abes donlod!
huh!

imHepPie said...

aiyak..lonli tuh ade cam lonlipop ke hik3...

mugiwara said...

lebey kurang ar~
hikhikhik~

hyde said...

aiza : aku sentiasa disini mugi..ko tu y lembab reply ym..tu sbb aku tgk cite..

hyde : aku x pueh ati..xkesah la ko tahap gaban lonli ke hape..tapi apsal lak tangan ko goyang2 kan wain?? oiii berimajinasi pon dosa weh..aku ingatkan, aiza jer y berangan, 1st bende y die nk buat dalam syurga ialah minum wain..

zoro:kanpai!!!!!karim adik loli ker..muahahahaha

mugiwara said...

hyde - itu imajinasi dalam sorga la tu...

karim sama sekali bukan adik atau abang atau ada apa apa hubungan dengan lolly!