Monday, August 24, 2009

karok~

bila ada idhar, kami aku selalu karok lagu ini~

maaf ku tak pernah berterus terang
bukan ku tak mempercayainya

namun sebelum ku berganti rupa

ingin aku menemuimu


ku kan bermandi cahaya bulan
yang cemerlang di malam yang cerah
memang telah lama kurasakan
ingin menolong yang lemah

tiba-tiba keajaiban terjadi
kekuatan muncul di diri

untuk melawan semua kejahatan
kekuatanku harus digunakan
menegakkan segala kebenaran
ini keajaiban alam
aku mempercayainya
ini keajaiban alam


bila sudah teruk belajar dengan sibuknya sehingga otak menjadi cair melimpah limpah keluar melalui telinga [sangat tipu!], kami karok ini pula~


kalau begini aku pun jadi sibuk
berusaha mengejar ngejar dia
matahari menyinari semua perasaan cinta
tapi mengapa hanya aku yang dimarahi
dimusim panas merupakan hari bermain gembira
sang gajah terkena flu
pilek tiada henti hentinya
sang beruang tidur
dan tak ada yang berani ganggu dia
oh sibuknya,
aku sibuk sekali~

selepas ulang sehingga puas, baru kami senyum kembali dan teruskan hidup berdepan dengan quiz dan test esok harinya atau mungkin lusa atau mungkin hari selepas itu. kerana hidup perlu diteruskan walaupun kami tahu kami masih tak boleh nak hadam maklumatnya bila baca nota kuliah tulisan tangan. haha!

15 comments:

Rozita said...

tk reti nak nyanyi lagu yang korang karuk kan itewww

mugiwara said...

hahahha!!!!
cube carik kat youtube
lagu shin chan dan sailormoon bahasa indon~

F A R Y N said...

cuba ko nyanyi n record...
tampal sini...
nak dgr gak..

jimah said...

hahaha..
ske gler lagu sailormoon tu..
slalu gak ntanyi ngan member.. x sangke ade gak org len yg ske nyanyi.. LELAKI plak tu.. (^.^)

hyde said...

aku dapat bayangkan muka ko..

tapi, aku nak gak bayangkan si idhar tu..

sapekah idhar?

(aku teringat si bo n pipink, klo dorng tepu, dorng akn cari makanan..muahahahahahahaha...)

sharamli said...

mlm2 ngaji quran x?

julietchun said...

sang gajah terkena flu h1n1 kah?kekekeke.

mugiwara said...

faryn - aku pemalu...ko bukan tak tau..

jimah - idhar la yg bawak lagu ni...kami berjangkit~
haha~

hyde - aku rasa, cuma kau saja yg takde perasaan tepu kepala...
apsal ek?
ko blaja tak?
hihihi~

sha - huhu~
idhar je yg rajin~

juliet - hikhikhik...tu bab1 je. gajah len kot~

Si Aizuddin said...

jazz kan. mesti jazz ni. aku reti nyanyi

k.e.r.i. said...

tukar lirik dengan nota lepas tu karok.
2 kerja dalam 1 masa.

@tune® said...

cakar ayam??

aam lagi cantik kot??

arryani said...

Aku tgh fening..

lagu apakah ini..

silalah leraikan kefeningan kepala hotak ku ini...

fadzilah said...

musykil aku...lagu pe ni?

Mak Su said...

karok itu apa?

mugiwara said...

si ai - nk nyanyi jgn lupa ajak aku~

keri - hahaha...bleh paham ke cmtu?

@tune - aku pun syak macm tu!

arryani - lagu alih bahasa citer kartun~
hihi~

fadzilah - lagu citer kartun~ haha~

maksu - karok = karaoke
huhuhu~