Wednesday, August 12, 2009

alter ego~

kata sanji : luffy, biarlah aku mencari tukang kapal. aku akan cari seorang gadis jelita! [dasar hidung belang!]
kata luffy : si bodoh! tukang kayu sepatutnya orang yang berbadan tegap!! dengan ketinggian 5 meter!! [entah apa yang aku fikir ni? haha~]
kata usopp : luffy! kalau orang macam itu, pastinya tak dapat hidup di atas kapal! [ah! aku tak mahu peduli.]
kata zoro : hanya perlu cari seorang yang berkemahiran. lagipun, entah ada sesiapa mahu naik ke atas kapal lanun! [si poyo! berlagak cool!]
kata chopper : aku menantikan ketibaan teman baru! [blur~ kadang kadang aku tak faham dia ni.]





perhatian : sila rujuk manga one piece chapter 323. disalin bulat bulat (kecuali yang bertanda[]) dari manga keluaran bahasa malaysia.

*****

aiza dah sibuk sibuk suruh cari nakama baru untuk sertai aktiviti kanpai. tapi langsung tak ada calon yang sesuai.

cik kapitalis pernah merengek rengek mahu turut serta. tapi awal awal aku pangkah.
bebi pun mahu ikut sama. tapi awal awal lagi kami tolak.
maaf ya, kamu semua.

belum jumpa sesiapa yang layak.
dengan naj aka chopper bakal ada komitmen 'besar', kumpulan kami akan kekurangan ahli.

susah sikit lah nanti kalau dia nak ikut aktiviti aktiviti orang orang bujang ni~

perhatian : rupanya arfah dan razor pernah belajar sama sama. [kenyit kenyit mata]

17 comments:

sharamli said...

mna ku nk rujuk?

Kikuri-sama said...

Kenapa aku macam tak paham baca entri ni? Mungkin sebab aku dah ting tong kot???

Nas said...

aku sokong nakama yang berbadan tegap!! \0/ (air liur meleleh~)

julietchun said...

naper ko tak bagi cik kapitalis ikut? ada yg tersirat disebalik yg tersurat.

arfahadnan said...

ha?
aku blur dan tak faham juge..
one piece ni ader anime jugak kan..?


dan aku kenyit mata kat kau balik..

*sambil terus blur..

mugiwara said...

sha - bleh tgk kt internet.

kikuri - bukan. mungkin entri ni terlalu fokus pada dunia kami.

nas - brape byk kau nk kekaseh gelap?

juliet - tak boleh!
tanpa tersirat atau tersurat.
tak boleh!
itu saja.

arfah - ada anime juga. k ttv pun ada tp aku tak galakkan ko tgk di tv.
tak faham. tak apa. hihi...
orang tertentu je faham ni...

puding roti said...

owh malang sekali daku cuma baca komik shincan juga doraemon. jd rs spt hairan sekali dgn dialog2 dr manga one piece chapter 323. huk2

Rozita said...

akk x bape nak paham.
apa xtvt korang sebnar nya?

Kikuri-sama said...

Oooooo... [mulut melopong]

addyaholix said...

aku macam tak berapa nak faham. tapi sebab aku dah baca(serius memang aku baca), jadi aku tinggal komen jugaklah!

mugiwara said...

puding - haih~ memang susah juga nak cari orang yang baca one piece ni ye?

rozita - kami buat aktiviti lagha saja....hikhikhik...

kikuri - hikhikhik....kiranye ni adalah [kononnye] perbualan kami sebagai lanun atas kapal~

addy - erm...adakah aku patut selalu buat begini. memandangkan ramai yang tak faham...
hahaha~

@tune® said...

mane farah fawcwtt mahupon beyonce..
tidakkah mereka bermadah??

k.e.r.i. said...

ada manga online ?

mugiwara said...

@tune - tak boleh! kami tak geng. dorang geng charlie ngan austin. tak bleh join sama...

keri - ada. mesti la ada. baca kat onemanga atau mangafox

@tune® said...

benci aku...
anime sepatah haram pon aku xtau...

nk sebut pon sasul saje...

derang lg sexy..real lak tuh...

hyde said...

aiza : ye betol..bebi dan cik kapitalis di pangkah awal2..ermm sebab cik kapitalis adalah mursyidul am bagi kelab kami y len..geng blog ko nie xde ker y leh jadi penglipur lara aka pemuzik...aku nak brooke dulu!!! franky nanti2..gitar aku dh berkarat tanpa diusik...bak kate org dulu2 'janda berhias'..(seswai ker...)

mugiwara said...

@tune - tu yg best tu...

hyde - bgtau si aiza tu...sabar sket. celah mana nk korek brooke si pemuzik tu!