Wednesday, July 8, 2009

lari dari rumah~

bila abah naik angin, bukan cik kapitalis saja yang takut. aku juga risau kena tempias. walaupun yang banyak makan penangan abah ialah cik kapitalis.
aku comel. abah tak sampai hati nak tangan tangankan~

bila abah naik angin, cik kapitalis mula cari idea nak lari dari rumah. tapi hari tu aku rasa pelik. abah tak naik angin pun. kenapa cik kapitalis ajak aku lari dari rumah?

kata cik kapitalis dengan ayat mengumpan yang biasa,
dik, jom kita keluar. kita lari pergi rumah mak lang. nak?

aku berat hati sebenarnya. tapi cik kapitalis guna umpan besar kali ni.
dik, nanti kita boleh minta mak lang beli eskrem dramstik.

ini ayat yang buat aku kalah. jadi, aku pun setuju lari dari rumah bersama sama cik kapitalis. pergi rumah mak lang yang 'jauh' tu dengan berjalan kaki. bila sampai rumah mak lang, dengan muka keletihan, kami dapat eskrem dramstik seorang satu!

petang tu, abah dapat tahu kami lari ke rumah mak lang. entah siapa yang bocorkan rahsia. tahu lah rumah mak lang tu selang dua baris saja jauhnya dari rumah kami~

tapi kami balik dengan gembira. dapat eskrem dramstik! yay~
abah nak bagi tazkirah ke apa ke, dah tak dengar dah. masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.


perhatian : bila kami dah besar ni mak lang akan sering cerita kan semula. lepas tu katanya, budak budak ni tahu saja mak lang dia baru dapat gaji.
aku pandang cik kapitalis saja lah. pasal duit memang hidung dia cepat bau~

18 comments:

sharamli said...

bkn sebab k0 c0mel..
tp sbb k0 tu sket2 nk nangeh...
cam akak2 k0 yg lain...
xpdn ngn anak laki...

hua3

DIK AN said...

Wall's Cornetto ke jenama murah2?

Kikuri-sama said...

Hek elehhh... sekadar dramstik ko bole ngalah... Kot kentaki, ok gak.

@tune® said...

tajam hidung die..lu plak...ikut jer la kn??
rejeki...

SOHO Mama said...

Kalau lari dari rumah tu..takyah ada org bocor rahsia pun..kalau I, 10 minit je keluar rumah mesti I dah tahu :D

Masa I kecik2, slalu jugak dtg idea nak lari dari rumah...tapi tak pernah pun. Takuttt!

Monkey D Luffy said...

betul kata sharamli

ko cengeng

kakaka

mugiwara said...

sharamli - pe plak!
terima je la kenyataan bahawa aku budak comel~
hahha

dik an - cornetto la....cik kapitalis tak layan yg murah2 ni~

kikuri - dramstik dh ckup tuk budk kecil secomel saya tuk mengalah~
huhu~

@tune - sebab tu wa selalu ikut dia~
haha.

soho mama - haha...agaknya bila rumah sunyi sket, dorang dah tau kitorang hilang...

lari dari rumah adalah idea bodoh budak budak kan?
dah besar ni kami gelak sendiri.

luffy - huh! majuk!

julietchun said...

lebih 2 marhalah tu korang larik,hhehehehe. dulu2 dpt eskrem dramstik cam dapat emas seketul ye.

nico izzat said...

comel la sangat!!!! xpe, aku nak claim aiskrim bila aku jumpa ko nanti

nur.shayyidah said...

comel?

uhuhukhuk....
tapi cik cahaya tahu ada gambar budak kecik tu yang comel... muke innocent sangat...
comella jugak!!!

mugiwara said...

juliet - ye btol tu...bleh berlagak ngan kawan2, kami dpt mkn eskrem dramstik...
budak2 skrng tak faham nikmat tu~
hahaha~

izzat - comel pe~
apsal kena claim plak.
bukan aku yg kena mntak claim ke?

cik cahaya - gmbr mana ni?
cik cahaya jgn men2....ini kes siyes ni~

sharamli said...

0k..wat2 trima kenyataan..

anda c0mel..
tp xbaik kn menipu?

julie^beth said...

sape tanak lari dari rumah beb ms kecik2 dulu.. tapi skrang, aku suka melekat kat rumah.. haha

puding roti said...

hihi
kwn kita lari dr umah bwk bj dlm plastik. nyorok dlm semak. kol 8 lps gatal2 nyamuk giget blk umah mkn nacik. hee

F A R Y N said...

meh sini aku lempangkan ko!
hahahaha

mugiwara said...

sharamli - bukan ke ada org kata tipu sunat takpe...

julie - ko pun tau kan aku ni bukan ske balik umah pun masa cuti sem..
tp aku pastikan aku still dpt borak2 ngan famili juga~

puding - haha. cam dlm citer/entri aritu ek?
comel~

faryn - apsal lak aku?!!!

hyde said...

erm...

aku percaya iman ko tergugat semata-mata disebabkan oleh eskrem.. PAKCIK MAN!!! DORANG LARI LAGIK!!!

=P~ ESKREM...

mugiwara said...

hyde - kau rupanya ye, incik!
ngadu kat abah aku!
kaki ngadu!