Saturday, July 4, 2009

kencing setan~

aku keluar awal sebab risau sesat jalan.

sudah sampai di depan dewan hotel saja, bunyi bingit sudah terdengar.
dengan protokol kelab malam,dengan susunan meja tinggi seperti bar, dengan muzik bingit disko, aku jadi lelah. mahu saja aku telefon cik kapitalis bawa aku pulang.

sementara tunggu kawan kawan sampai aku duduk di kerusi kayu berkaki panjang.

dan seorang pelayan menawarkan segelas air. serta merta air muka aku berubah!
"what the heck~" dalam hati saja.

terus aku sms nakama.
baru pukul berapa ni? apa pasal semua dah mula tonggang kencing setan!

paling menjengkelkan, bila mereka mahu laga laga gelas.
mereka mula angkat gelas, aku juga mula tarik gelas.
risau kalau kalau jatuh menitik dalam gelas aku!

saat ini aku benar benar rasa nak balik. tapi selepas beberapa pusingan menikmati makanan (aku pastikan yang halal saja) baru aku pulang. mana boleh bazirkan makanan yang sedap sedap tu. hihi~

perhatian: rata rata, yang muslim ramai pulang awal meninggalkan bahan bakar api neraka mengelinjan di depan pentas~

21 comments:

Nas said...
This comment has been removed by the author.
Nas said...
This comment has been removed by the author.
Nas said...

Ya allah...lindungi lah darah daging yang mengalir dlm tubuh kami Ya Allah...Moga2 semuanya dari yang halal...

Kapten (bkn nama sebenar)!!!Jom masuk JKR!! :p

(komen yg kat atas tu telah didelete secara paksa sbb dah membocorkan nama kapten)(-_-")

DIK AN said...

Apa nak kata lagi...

Rozita said...

awas dengan air haram iteww ye dik..

Kikuri-sama said...

Selisihhh!!! Ni kat mana adegan ni?

julie^beth said...

erm.. kalo aku, sampai aje, terus balik.. kalo aku la..

atiza said...

apa nak buat..dah terpaksa kerja ngan majority non-muslim..cenggitu ler..bengang jugak sebab allocation utk annual dinner mostly budgeted untuk depa menogak..tambah benci bila ada mim lam alif yu pun turut bangga menogak..

haih~

@tune® said...

xpe...kene yakin makan yg halal..makan la katakan...lapo aku dgr..tp xhaus langsung biler dengar setan kencing

mugiwara said...

nas - amin~
jkr gaji byk tak?
haha~ mata duitan~

berani kau nak bocorkan identiti rehsie aku!
dushum!

dik an - iman aku sekadar menegur dengan hati saja~

rozita - isya-allah saya masih diselamatkan...

kikuri - kt dinner kompeni. cm nyesal pegi pun ada.

julie - tak pe...mknn len bleh mkn...tu je yg menahan aku~
huhuhu~

atiza - dgr kata dinner sblm ni (sy tak pergi) lagi dasyat!
mlm tu, yg mim-lam-alif-yu tak nmpk plak menogak kencing setan tu~

mugiwara said...

@tune - ye...kta kne mkn dengan yakin!
er..juga yakin makan yg halal je...

sharamli said...

mengelinjan?

k.e.r.i. said...

aku pun nak tahu, mengelinjan tu ape?

mugiwara said...

sharamli, keri - mengelinjan?
erm...
istilah tu aku guna disini ntk menggambarkan manusia2 sedang tergedik gedik, terkinja kinja di bawah lampu malap sambil diiringi muzik rancak dengan tangan memegang segelas kencing setan~

sharamli said...

kal0 p0mpuan yg gedik2 dpn bdk laki..
tu mengelinjan jgk ke?hu3

mugiwara said...

sharamli - boleh juga nak guna. aku syorkan istilah ni digunapakai bila perempuan tu dah macam takde tulang serupa cm cacing atau ulat!

sharamli said...

ku pnh jumpa dak p0mpuan cmtu..tp ku ingtkn dy cm s0t0ng...x bertulang blakang...mengelinjan rupanya minah tu...br ku tw..

k2...xm0 kutuk 0rg dh..insaf...

mugiwara said...

haha...
seb bek ko pun sama2 insaf~

hyde said...

kenape aku cam rase aku juga berada di tempat itu??

sape suruh ko datang awal..kuikuikui...tengok aku y genies nie...tempat duduk pon blakang meja makan jer...hihihi..

yang penting, tq sebab snap kan pic chen!!!

psssttt, aku dengar...ramai la melayu pon minum kencin tuh!!..

nas - apsal kite xleh dedahkan identiti die...tp die leh jer letak name kite...(mesyuarat nakama perlu diadakan...tapi, die kapten :|)

mugiwara said...

hyde - kau tau incik? rupa2nya lepas aku balik, dak2 opis aku pun mengelinjan skali...
tak ajak aku!

hyde said...

tu r ko..balik awal sangat..driver ko tepati mase tol eh...(lalalalala)