Tuesday, May 5, 2009

lagu dodoi~

Kala kupandang kerlip bintang nun jauh disana
Saat kudenger melodi cinta yang menggema
Terasa kembali gelora jiwa mudaku

Karna tersentuh alunan lagu semerdu kopi dangdut


Api asmara yang dahulu pernah membara
Semakin hangat bagai ciuman yang pertama

Detak jantungku seakan ikut irama

karna terlena oleh pesona alunan kopi dangdut


*****

kata cik kapitalis, ratu dangdut akan bercuti tak lama lagi.
ini bermakna, lolly pun akan pulang juga.

yay~
[buat ombak~]

aku tahu lolly akan sihat sihat saja. sebab aku dah pesan pada ratu dangdut untuk tengok tengok keadaan lolly dan bagi amaran sekiranya ada apa apa berlaku, memang nahas lah ratu dangdut.
cuma.
yang aku khuatirkan cuma satu. yang satu inilah bakal buat aku pening.
aku khuatir, lolly akan terpengaruh dan terjebak dengan ratu dangdut. risau bila pulang nanti, dia dodoikan aku dengan lagu lagu dangdut pula.
huhuhu~

*****

aduh aduh aduh~
dari telur lagi dinanti
apalagi sudah menetas

hai mana kepala mana ekornya cerita cinta kita
hai mana palsunya mana betulnya berita cinta kita
hai mana apinya mana panasnya pelita cinta kita
hai mana baunya mana wanginya asmara cinta kita

*****


mahu. tiga hari tiga malam aku berdangdut dengan lolly! hahaha~

perhatian : ok. aku mengaku aku layan juga lagu dangdut. tapi masih dalam lingkungan biasa biasa. sekali sekala.
serius!

18 comments:

joegrimjow said...

pengaruh dangdut
hehe

Kikuri said...

Dangdut ngan anime bole mix ke? Wuishh!

Kikuri said...
This comment has been removed by the author.
@tune® said...

ade gerudi x??

Monkey D Luffy said...

dangdut best apa

arfahadnan said...

layan jer...

universal beb..

julietchun said...

sesekali pekena dangdut berpeluh wehhh.

julie^beth said...

aku peminat kipas-susah-mati mas idayu.. kalo karaoke sure pegang mic style beliau..

mugiwara said...

joe - huhu...aku mudah terpengaruh~

kikuri - erm...boleh kot...nnt kita tunggu anime berunsur dangdut ek...hihihi...

@tune - ah~ payah kalau bergerudi2 ni...
lolly. jgn wat pasal ye~

luffy - best wooo~

arfah - ye. betul. er...kau suka pergi kelab dangdut?

juliet - ni pun kaki dangdut keh? bleh geng ngan ratu dangdut nih!

julie - serius? kau mampu gelek juga?
aku tabik spring~

arfahadnan said...

kelab dangdut?

aper tuh?

ngehngehngeh...

F A R Y N said...

ko kena tengok ifah raziah sepanjang zaman bergelek pakai kain pelikat..
hahahaa

tasikmerah said...

wah!

Nas said...

sian lolly..kene lyn ko dangdut...
(aku bayangkan lolly seekor kucen)

Mak Su said...

best gaks lagu dodoi tu, kalu joinkan dengan lagu dangdut, boleh melentikkan pinggang :)

addyaholix said...

cek mek molek dikategorikan genre apa? itu lagu wajib aku dengan kawan-kawan!

mugiwara said...

arfah - eleh~
kura kura dalam perahu~

faryn - pakai ken pelikat jer? macam berkemban?
uu...dasat tu~
[meleleh~]

tasik - woo!

nas - aku yang kesian kena layan dia berdangdut~
hahaha~ miaow~

maksu - bukan takat lentik je...lingkar2 pun bulih~
haha~

addy - erm...jap.
bukan tu etnik kreatif keh?

Nas said...

malam td..aku dgn adik aku berusaha gigih nyanyi lagu dangdut kt entri ko nih~dan berjaye~

Fyza d.Hana said...

ok.. layan ni..
http://www.youtube.com/watch?v=xyG9oxR_PME
wahahhah...