Monday, February 16, 2009

antara gadis~

dengan tidak semena mena, aku telah di-tag oleh faryn. dengan soalan licik pula tu. maka, aku pun menjawab secara bosan tetapi licik juga. mungkin. haha.


* 3 blogger wanita yang anda teringin hendak berjumpa dan sila senaraikan 3 sebab untuk setiap seorang kenapa beliau dipilih

>> cikpuan tasek - nak makan masakan beliau, paksa beliau kenalkan MC dan cubit pipinya, saja saja (pasal terlupa ada MASKARA tempoh hari. kalau tak, boleh jumpa.)

>> cikpuan tijah - nak makan masakan beliau, tengok stok daun mas cotek beliau untuk pantau potensi daun tersebut sebagai barangan eksport, paksa beliau kenalkan aku dengan kakak unisel itu

>> cikpuan kikuri - nak makan masakan beliau, pinjam (er...kalau boleh, nak minta terus) cd cd anime best yang aku belum beli, merungkai kemisterian beliau (cikpuan tijah pun misteri juga sebenarnya)


* 3 tempat yang sesuai dipilih untuk berjumpa dengan setiap blogger tersebut

tentulah di...

>> halaman rumah mereka
>> ruang tamu rumah mereka
>> dapur rumah mereka

elakkan berjumpa di tempat yang mengundang fitnah.


* 3 lagu yang akan anda dendangkan apabila berjumpa dengan blogger tersebut (Pastikan cuaca sangat indah ketika itu)

>> lagu tiga kupang...saku penuh padi....(sila sambungkan sendiri)
>> nenek...nenek...si bongkok tiga...(juga sila sambungkan sendiri)
>> tiga budak hitam...lari tunggang langgang...(ye. ini juga! sambung sendiri. haha~)


* 3 soalan yang ditanya kepada kepada setiap blogger wanita yang anda jumpa itu (Dibenarkan bertanya soalan sensasi)

>> kita akan makan apa hari ni?
>> boleh saya tambah makanan?
>> agak-agak boleh tak saya datang makan makan lagi?
(oh ya! ada soalan tambahan khas untuk makcik tijah...err..boleh kenalkan saya dengan kakak orang-khayer-unisel tu? haha.)



* 3 hadiah yang akan diberikan kepada blogger tersebut (Ini taktik untuk mengorat juga ye)

>> pertama sekali mestilah aku akan hadiahkan senyuman manis.
>> kemudian, agar agar yang dimasak sendiri (dibubuh dalam tupperware besar supaya boleh tapaw makanan lebih~ lalala~)
>> pujian terhadap hidangan mereka dan ucapan terima kasih daun keladi. (ini paling berharga, tahu?)


aku mungkin orang terakhir dalam senarai faryn yang menyiapkan tag ini.
kau kecewa tak nama kau tak ada, faryn?
cuba lain kali ya? mungkin ada~

21 comments:

addyaholix said...

tag nih macam bermusim pulak!

CIVIC Power said...

Ini soaklan teman untuk mike..
laksa mane yang sedap..

1) Laksa lembah Kuala
2) Laksa Penang

Teman pernah bertekak dengan bloggers sharamli dulu pasal laksa..

sharamli said...

ni asal seb0k2 nk mas0k dap0r umah 0rg ni.........

d0k kt ruang tamu diam2...

Mak Su said...

waaahh, mereka semua itu sgt2 misterius :D

julie^beth said...

engko memang.. kalo gi mane2, haruslah tanya pasal makan dulu.. tapi badan keding jugak.. jeles!!!!!!!

tasikmerah said...

bulih... bulih... silalah datang ke rumah aku.

megi tomyam aku mmg sedap.

ha ha.

mugiwara said...

addy - tgh musim keh ni?

civic - er...aku kne terlibat ngan debat korg keh?

sharamli - mkn kt dapur la syiok~ haha~

maksu - kalau tau identiti sbnr dorg kongsi2 a...

julie - haha. jeles? untung we bwk g bufet~

tasek - megi pun megi la...
erk! megi bkn kne boikot keh?

The Spiral Eyes said...

patut kamu teringin jumpa aku ini.aku kan pasa sanda

kakpiah said...

muahahah!!
klakar la ko nyer jawapan..
musti kak jah akan jamu ko ngan air rebusan mas cotek tuu...

Kikuri said...

Kau nak jumpa aku? Make sure kau ade CD anime seperti berikut:
1. Jigoku Shojo Mitsugane,
2. Ayakashi Ayashi,
3. Manga Inuyasha (sampai abis),aku nak tau ape jadik kat Naraku!

Then, we'll see...

P/S
Siries ke kau nak makan masakan aku? Mak aku pon pikir doblas kali...

mugiwara said...

pasa - aku kene mintak ijin ngan abang emang kau dulu. malaslah! lg pn aku taknk timbulkn kontrobesi...takbek tuk kesihatan populariti kau.

kakpiah - xpe. saya tunggu jawapan cik jah. mas cotek berpotensi tinggi! saya yakin!

kikuri - ah? baru nk kebas koleksi die, die dh demand mcm2....huhu~
suruh je mak akak masak, pastu wat muka konon2 akak yg masak. sy mesti tak pasan pnye...hahha~

Tijah Lawa said...
This comment has been removed by the author.
Tijah said...

Marilah..marilah…

boleh buat mcm rumah sendiri. Mas cotek jer? Ko tak tau aku ada tanam ganja & daun ketum jugak? 3 pasu setiap satu. hahaah…

Psstt…minah unisel itu isteri org dowhhh…masih mahu mencuba???

BudAk hijAu said...

ko pown kne tag ngn pmpuan ske laki berbulu dada 2...hehehhe...

mugiwara said...

tijah - 3 pasu? setiap satu? ini bisnes lumayan nih! *kenyit2 mata*

dowh~ bini org plak....slalu mcm tu...
erm...bini org ni mmg sedap dipandang ek? adeh..deh!

budak - hu'uh~ tah pesal tah...

F A R Y N said...

wahhhh..pertama kali aku membaca tag sume nye nak jumpa ngan bini org...
bagus..ni betul2 bedebah...hahaha

p/s: aku tak heran langsung nama aku tak tersenarai.kalau nak dah lama aku kata WAJIB TARUK NAMA AKU... ada paham wahai abg mugi tukang karut..
hahahaaaaahahahahahaaha

cik puan daun said...

nape nak jumpa cikpuan aje? cik cik tak nak jumpa ke? :P

mugiwara said...

faryn - haha...aku taktau a pesal. aku asik jmpe ngan bini org jek...seb bek laki dorg tau. kiranya bukan secret affair la...

haha...sbnrnye nama kau ada...cume bwh lg dr nama2 tu...
jgn tetibe, kau blogger pertama yg aku jmpe!

cikpuan daun - cikpuan pun dlm senarai....
tp senarai 10 org la....
pastikan hubby ada bersama. saya xnk kena belasah sbb salah faham...
huhu~

SOHO Mama said...

Eloklah kalau nak kuat makan pun masa muda2 ni...10 tahun akan datang kena jaga jaga sikit..takut cepat boroizz :D

@t00neY r00neY® said...

lu bab makan..mmg xbley blah...

mugiwara said...

SOHO mama - ye. saya pun sokong!!!

@tune - haha...hidup untuk makan la katakan~