Thursday, January 15, 2009

siput dan orang kaya~

kalau kau bonceng belakang motor aku, aku pasti mulut kau akan keluar kata-kata 'pembakar semangat'. contohnya:-

"kau ada cita-cita nak cipta rekod bawa motor paling lembab ke beb?"
atau,
"kenapa ni? nak salin nombor telefon rumah sewa tu ke nombor ali-tiub-motor?"
atau,
"dah berapa banyak tiang lampu ya? aku yakin kau tak miss kira satu pun."
atau,
"terima kasih keran sudi membawa saya bersiar-siar di lebuhraya tadi."

memang membara. untunglah aku tak pernah dan tak berani bonceng orang. haha.

aku tahu, sangat tak hero kalau bawa motor LC135 secara menyiput. tapi bukan aku sengaja bawa motor lambat-lambat. kalau ikut jalan motor tak apalah. dengan selamba aku pecut. kalau ikut jalan yang berkongsi dengan kereta (lagi pula kalau banyak kereta mewah lalu jalan tu) atau lori atau bas, mestilah kena berhati-hati. seram dan sedikit fobia selepas beberapa siri menyembah-bumi tak lama dulu. fobia ni bukan sehari dua boleh hilang beb!

jadi, aku tahan telinga sajalah bila kereta sport merah metalik belakang aku main hon-hon, tangan pemandu tu menggawang-gawang dalam kereta (konon bahasa isyarat tangan...) suruh aku menyelit, mencelah kereta-kereta (yang juga mewah) kat depan tu.
aku, menyeringai sajalah yang mampu.

aku toleh lagi.
aku nampak...
awek kereta sport merah metalik tu buat-buat muka marah. comel betul. hehe.

perhatian: itu belum bab bawa kereta. aku memang tak 'hero' dalam kes memandu kereta. *malu...malu...tutup kemaluan*. dan 95% confident level (setelah menggunakan formula t-test) aku akan mendapat undian hon terbanyak dan terkuat. haha.


*****

semalam kami sembang-sembang dengan abang hassan kat gerai det station sambil pekena beger ayam spesel + nasi lemak telur mata (aku sorang, yang lain tak ingat makan apa).
abang hassan kata. orang yang pakai kereta mewah ni bukan orang kaya semuanya. banyak hutang tu.

"tahu tak cara nak pastikan orang pakai kereta mewah tu kaya ke tak sebenarnya?" wo! sungguh provokatif ayat ni.

"macam mana?" bersemangat betul kami nak tahu.

"tengok tayar la..."

"ha?"

"kalau tayar botak, maknanya dah pokai la tu....takdak duit nak ganti tayar!"

haha.


2 comments:

Monkey D Luffy said...

gaya tu ptg... hahaha

mugiwara said...

iya la tu...