Monday, December 5, 2011

[kedut dan uban]

kalau kerut dahi memang la berkedut.
kalau senyum menyeringai memang la nampak kedut hujung mata.
bak kata cik kapitalis, kolagen dah tak banyak. kalogen kan berkadar songsang dengan usia.
tapi orang masih ingat aku budak kolej lagi. [suka!]

rambut aku dah mula nampak uban. apa? dah ada uban? [pura pura terkejut]
heh! macam ngeri je ada uban kan? padahal tak ada apa pun masalahnya. aku oke je ni. kenapa orang takut sangat dengan uban? lagipun tak nampak dari jauh. duduk dekat dekat baru nampak.

aku belum 30 pun lagi. tapi tak kesah pun. sebab....
aku membayangkan sepuluh, dua puluh tahun akan datang. mungkin dah penuh satu kepala rambut putih. tapi masih kacak. macam george clooney. [ketawa besar]

yang aku rimasnya, mamat bangla dan wak indon tempat kerja aku ni sibuk suruh aku kahwin lepas nampak rambut putih kat kepala aku ni. siap nak tolong cabutkan pula tu, rambut putih kat kepala aku ni!
kau apahal? tak cukup banyak lagi ke kerja yang aku bagi tu?

4 comments:

sharamli said...

kawen la cepat

k.e.r.i. said...

#EhSamaLah

RY said...

oi

Rozita said...

uban penyakit