Friday, April 9, 2010

menjemput buzz lightyear datang ke rumah~

dulu.
ada satu cerita seram. anak patung boleh bergerak dan bunuh bunuh orang. tak tahu pula apa sebabnya. budak budak lah katakan....tengok aksi aksi saja sudah cukup. siap ada beberapa sekuel. oh ya! ada satu sekuel tu siap ada awek si anak patung tu.

juga.
ada cerita perang perang anak patung. 'small soldier' tajuknya. sangat advance cerita tu. di mata budak budak masa tu lah. err...sekurang kurangnya aku rasa cerita tu kool. kemudian ada cerita 'toy story'. terbaik cerita ni. walaupun tahu, takkan dibeli buzz lightyear tu untuk aku, aku tetap jeling jeling juga kalau lalu dekat tempat jual mainan. sebab aku nak cakap pada buzz lightyear dalam kotak, 'jemputlah datang ke rumah. saya tahu, awak boleh gerak gerak, keluar sendiri kan?'.

dan.
ada cerita pasal barang barang elektrik di rumah yang tertinggal ketika tuannya pindah rumah. barang barang ni pun keluar mencari tuan. juga cerita tentang alat alat tukang yang terkena bahan kimia lalu bertukar menjadi superhero. so-called superhero.

kenapa dan macam mana?
dua cerita terakhir tu aku tengok masa cuti sekolah. orang lain sambung tidur, aku bangun pagi pagi dah buka tv. macam mana aku boleh ingat kedua dua cerita terakhir yang aku percaya seorang pun tak pernah tengok? sebab aku selalu terjaga waktu malam bila terdengar periuk kuali berbunyi. padahal kucing dan tikus yang langgar. kadang kadang aku bangun dan tengok tupperware eskrem magnolia yang penuh dengan patung askar kecil. mana tahu kalau kalau mereka bergerak keluar. maka cerita cerita macam ni memang senang aku ingat.

ya! aku memang kuat berangan dan berfantasi yang pelik pelik. kadang kadang rasa diri aku sangat kasihan kerana terpaksa bercakap dengan permainan. tak ada kawan. tapi itu juga bermaksud aku ialah budak naif. kan?

2 comments:

Si Aizuddin said...

Childplay kot tak silap aku tajuknya. Selalu buat aku bermimpi ngeri.

mugiwara said...

aah...kadang2 kelakar