Monday, February 9, 2009

pesanan ringkas khidmat masyarakat~

hari tu ada seorang lelaki ini telah membuat kenyataan di tv. bagaimana bisnes beliau yang hampir punah diselamatkan oleh penjualan satu produk di kedai beliau. satu fenomena telah berlaku!

kemudian seorang peguam pula mengadu di tv. bagaimana keputusan beliau tidak lagi relevan di mata masyarakat. suara beliau tidak lagi didengar. ini juga satu fenomena!

kemudian seorang suri rumah bercerita mengenai keluarganya. bagaimana kehidupannya bertukar warna. kadang kadang ceria. kadang kadang suram. fenomena ini telah merebak~
.
.
.

ya, kawan kawan. aku telah terpengaruh dengan emosi mereka tanpa sedar iklan tersebut memperdayakan aku. serius. aku ingat itu adalah pesanan ringkas khidmat masyarakat.

akademi fantasia menyerang lagi! siapa mahu join?

18 comments:

sharamli said...

k0 nak j0in AF ke?

Monkey D Luffy said...

aku tak layan ler

Kikuri said...

Propaganda namenye tuuu... heheheh.. Kau tak pegi odisyen ke?

Dato Paduka Masri said...

apa kata saudara menjoinkan diri....

Riezal said...

layan jgn tak layan.. lawa banner.. sejuk mata memandang..tenang jap.. Nice blog.. keep up blogging.. salam ziarah

CIVIC Power said...

Tak faham teman..

arfahadnan said...

memula aku pun confuse iklan tu...

tapi at last layan zass jer..

AF musim ke 7..

aku dah tak larat tgk..
start season mawi lagi dh stop..

ko layan AF ker?

mugiwara said...

sharamli - ah! mengarut!

luffy - cuba la skali sekale...

kikuri - oo..macm begitu...
hihihi...odisyen? nk mamps? haha...

dato pm - oh! terima kasih saja lah ya.

riezal - haha. terima kasih. salam kenal.

civic - takpe cuba lagi~

arfah - erm..kalu dh satu rumah nk tgk, apa bleh buat...
layan~

SOHO Mama said...

Ohh so itu iklan AF le tu? Maaf le, i ni kalau siang2 pasang TV, anak2 yg conquer..dh lama tak ikut AF..asik2 Tom Tom Bak je kat TV ni haaaa..

razor said...

tunggu aq

akademi quran katanya


huhu

Mak Su said...

hahaha, kelakar gaks iklannya

julie^beth said...

AF? tengok boleh la.. nak layan giller2 sampai mengundi segala tu idokler..

madulebah said...

Oh saya syak peguam tu dah nyanyuk.

BudAk hijAu said...

AF?sile taip AFUNDI BUDAK HIJAU.

mugiwara said...

SOHO mama - ooo...dorg blom skolah lg ye?

razor - bukan ko nkmasuk an ke? akademi nasyid.

maksu - tu la psl~

julie - btol. takyah afundi2..membazir je...

madulebah - doktor tu lg xsnonoh. simptom last yg die bg tu, xbleh tahan....'kegembiraan yg tak bertempat'
ingtkn btol2 a ada wabak baru...hampeh~

budak hijau - hantar ke mana? haha.

SOHO Mama said...

Mugiwara..sorang dah sekolah agama & sekolah kbgsaan, yg no. 2 tu tadika so petang selalunya ngadap TV..yg no. 3 tu baru 2 tahun tp pandai demand tengok astro ceria..yg no. 4 baru nak belajar ngesot ngesot so tgh suspen ni takut jadi mcm abang2nya :p

mugiwara said...

SOHO mama - haha...mesti tu tgk tv sambil berangan tu...
yg last tu pmpuan kan? nnt mesti lasak sbb ramai abg2 yg layan...

tasikmerah said...

ko pergi AQ lagi baiklah.